Friday, July 8, 2011

tidak semua aku dapat terima


dalam meniti hari kita dalam persahabatan, jangan anggap mudah untuk kita mengenali hati budi seseorang... tidak semua yang betul2 di anggap kawan... dalam sejuta belum tentu satu pun dapat memuaskan hati kita apatah lagi mencari yang betul2 serasi.... sebab kita semua ada kekurangan.

memilih kawan amat penting dalam kehidupan kita sebab mahu bertahan lama. mahu bersahbat lama. tetapi tidak semua benda baik akan terjadi. kerana mesti ada konflik di sebalik muka yang sentiasa senyum dan berlakon dalam menerima... biasa kita dengar, rambut sama hitam hati lain2.

jadi dalam situasi ini, simply i say, aku bukan mudah untuk dirapati kalau silap langkah dalam bercakap, berkelakuan, dan hipokrit sebab bagi aku, useless rapat dengan orang mcm ni... aku lebih suka orang yang berfikiran luas, berkongsi masalah dan sentiasa menghargai...

dalam hati ini, aku bukan jenis mengharap, cuma aku menunggu saat yang betul2 boleh buat aku menangis terharu dan mencari ada tak kawan yang bila mana aku sakit, dia bimbang, yang bila mana aku sedih dia bertanya, dan bila mana aku sunyi, dialah pengisi hati... SETAKAT INI BELUM ADA

kalau ada, lambat laun mereka akan berkahwin... sebab itulah ari ini aku ingin mencari kawan yang baru, kawan yang boleh aku share dan dia pun senang untuk bercakap dengan aku... bukan nya menjadikan kawannya yang lain lebih bagus daripada aku....

aku tak dapat menerima bila,

1. bercerita syok sendiri
2. memuji kawan lain lebih daripada kita
3. just kawan yang menjadi pedengar dan di dengar
4. nak rapat pun macam terpaksa
5. tak ikhlas
6. asyik mengumpat
7. buat muka blurr dan tak intersesting
8. tak menghargai dan tidak pandai mengambil hati
9. tak open minded
10. jenis yang sukar berkongsi tapi bila masalah kita jer dia nak tahu.

kat sini aku nak korang tahu, sejauh mana atau sehebat mana persahabatan kalau bersahabat bertepuk sebelah tangan ... ia amat menyakitkan dan terus terang aku cakap, lebih baik aku undur diri daripada cemburu kian melarat... sebab aku tahu apa yang aku mahu KALAU ORANG ITU TIDAK TAHU APA YANG AKU RASA.

No comments:

Post a Comment