Sunday, July 31, 2011

luaha hati ku....

keikhlasan yang aku berikan... mungkin tidak digambarkan... mungkin tidak ditunjuk... tapi bilakah aku akan dihargai seperti orang lain? mungkin nasib aku dari dulu... tidak seindah mana kisah hidup orang lain... mungkin aku lalai dengan persahabatan... dengan kawan.... sejujurnya.. aku mahu hanya kawan... tapi kenapa setiap kali orang akan memperlekehkan niat ku?

ya Allah ya tuhanku... bantulah aku seandainya aku berdosa... sampai bila lagi aku mahu di uji... sudahlah jiwa aku songsang.... diuji lagi dengan orang disekeliling... mungkin aku mengadu... tapi inilah hakikatku.... setiap hari2 aku... aku hanya tahu mencuba... mencuba... mencuba.... dari dulu aku cuma tahu mengharap... bersabar.....

ya Allah... aku bukan sekuat mana... aku bukan setabah mana... selagi mana tasbih ditangan ku... kau jangan lah tutup hati aku dengan tidak mencintai mu lagi..... setiap kali aku ingin berkawan... pasti akan ada masalah yang menimpa... sejujurnya... aku inginkan kebahagiaan... tetapi kenapa ada konflik yang menimpa?

aku tahu aku tidak layak mempersoalkannya.... aku tahu aku bukan sebaik mana... tetapi jadikanlah hati aku kebal dari semua kesedihan ini.. jadikanlah aku kuat dan tabah..... walaupun kawan aku tidak melihat keihklasan ku... walaupun aku dibenci kerana salah faham..... walaupun aku dihina dari belakang.... kau kuatkanlah hati ku....

manusia diciptakan dengan hati dan perasaan.... dan perasaan aku berbelah bagi.., kalaulah aku normal.... mungkin aku tidak mengharap apa2.... tapi hati aku diduga....

ya Allah ya tuhan ku... bukan tujuan ku untuk membuka aib ku.... tapi aku mahu orang faham dengan perasaan aku... kesedihan aku... aku terlalu sakit... aku cuma tahu memerhati... tapi siapakah yang sudi... menjadi peneman aku di masa aku lemah?

ya Allah ya tuhanku.... hadiahkanlah aku seorang kawan yang memahami aku... hadiankah seorang kawan yang adil... hadiankah aku seorang kawan yang ikhlas pada ku.... aku tidak mengharap apa2... cuma aku terus mencari..... mencari siapa yang sudi mendukung aku... mencari siapa.... dan siapa.... yang ingin berkongsi dengan ku

ya Allah ya tuhanku.... andai kata kau berikan aku satu permintaan.... aku meminta... ubahlah jiwa ku yang cacat ini.... ubahlah aku menjadi yang lebih kuat... ya Allah ya tuhan ku.. bukan kerana aku tidak kuat menerima ujianMu... tetapi aku mencari kesempurnaan dalam diri ku... walaupun manusia tidak sempurna....

ya Allah ya tuhanku.... andailah kau berikan aku... seorang kawan... yang dapat mebimbingku... terima kasih ya Allah.... terima kasih ya Allah...sesungguhnya.... kawan ku sekrang ini adalah Dirimu.... andai aku bersalah..... andai aku lemah.... tolonglah aku.... air mata aku sudah kering untuk menangis... aku sudah terlalu penat.... namun.... berilah kan aku sedikit kekuatan... sebelum aku menutup mata dan menuju ke arahMu

No comments:

Post a Comment