Wednesday, July 6, 2011

makna chenta pada aku....


sekali imbas mengenai cinta,,, maybe kita sukar dan senang untuk bercakap sebab makna cinta itu sendiri luas... ada cinta yang ada pengorbanan, ada cinta yang tak kekal lama dan juga cinta yang suci... semua itu bergantung kepada niat ... yang akan menghalakan cara.... wah gitoooo!!!

cinta aku ni bukan nak cakap apa.. seumur hidup aku tak pernah bercinta... apa tah lagi merasai nikmat berkapel... adakalanya aku dirundung masalah dengan soalan yang berbunyi, dp, ko ada girl friend ke? aku cakap takde... aik? tak kan la muka encem mcm ni tak de gf?

so aku trauma, terus jadi gila dan sawan babui saya di tempat pertanyaan itu.... kalau soalan ini menjengah ke telinga aku, aku tetap katakan tak de sebab aku bukan jenis yang cakap tipu2. aku rasa biarlah aku single daripada "berada" sebab cinta sekarang ni agak kolot. kenapa???

1. budak sekolah pun dh pandai bercinta walhal, makan minum pon d tanggung keluarga
2. perempuan ada aset yang mulia, tapi di jual sesuka hati.
3. duit pon rm 10, cukup2 top up kredit nak belanja nasik lomak pon tak mampu
5. lebih bahagia kawin terus katanya daripada menanggung kesengsaraan batin... (kalau bosan gerenti cerai)
6. duduk berdua-duaan berpegang tangan walaupun....
7.kejap baik kejap gaduh kejap baik kejap gaduh mengalahkan org berkahwin
8. kentut dikata wangi, indah alam semua di sebut.
9. belanja makan hari2 walhal guna duit pt.. yang sorang pun guna duit pt
10. semua menjurus kepada hubby, hubby, baby, takde lagi dah mummy daddy
11. merajuk, pujuk merajuk pujuk, (pekara biasa kononnya)
12. nak meunjukkan kebahagiaan di depan kawan, bukan main senyum sambil gesel2 hidung la, pas tu merajuk la, pas tu pegang tangan la... ujung2 ada jugak aku setereka muka dia orang.

so that why all of u have to understand why sometime i choose not to be couple yet... tujuan sebenar bercinta ni sebenarnya, untuk mengenal hati masing2...ulang lagi sekali MENGENAL HATI MASING-MASING. bukan mengenal semua yang ada kat seseorang tu... mana la yang gedik, mana la yang gatal kalau dah berjumpa tu la ada orang ketiga dalam perut tu.

so kalau aku, aku akan terima sesapa jer sebab aku yakin dengan kuasa Allah. kalau kita baik, pasangan kita pun mesti cun juga... walaupun.... aku pun ada taste... aku suka yang kiut2, comel, suka cakap, suka medengar, pas tu pandai berdikari kalau laki tak de kat rumah... sapa lah dia yang bertuah tu yer... hehehehe (senyum lah pulak)... aku nak terus kahwin dan dalam kahwin tu bercinta... heheheeh... sebab nak kekal lama... buang kan tradisi kolot dalam percintaan....

aku tak bahagia la kalau aku tak bercinta
aku tak boleh la
aku pantang la..
nak cari pasangan sejoli la...

kalau la ayat2 tu, aku bahagialah aku mengutamakan waktu solat
aku tak bolah lah tinggal sembahyang
aku pantang la orang buat maksiat

kan bagus... k la panjang sangat ceritanya macam tulis novel...


1 comment: