Thursday, July 21, 2011

dalam kesayuan....


hari ni... aku tak cakap banyak, cuma aku rindu akan seseorang. aku rindu sangat2 pada Dia yang tidak pernah tidur, tidak pernah serik dan tidak pula megecewakan aku... Yaaa Dia yang mengetahui lag maha penyayang....

dalam kesayuan aku meneliti setiap detik2 hidup aku... aku selalu memandang matahari... tadi aku memandang matahari terbenam... seolah-olah hari pun mengetahui perasaan aku yang sayu di balik pilu....

ada banyak benda yang aku fikir dan sentiasa bermain di minda aku... dan hari ni... aku terpandang 3 orang budak bersama dengan ibunya.... dua orang budak tu lelaki dan agak besar... seorang lagi budak permpuan yang kecil dan masih tidak tahu berjalan...

dua orang budak ni tadi pegang tangan adiknya dan mengajar adik nya untuk berjalan... bila aku perhatikan kaki budak permpuan itu yang mungkin baru berusia 5-6 tahun... kakinya masih tidak dapa berjalan dengan betul...

aku tertarik dengan mereka... yang memapah adiknya untuk terus berjalan... berjalan meniti bumi.... aku pun berfikir sambil melihat kaki budak itu....

satu hari, kau akan berjalan...

kau akan berjalan di atas bumi nan indah...

satu hari nanti, dengan kakimu,

kau akan menimba ilmu,

mencari pengalaman,

selagi mana kau boleh bergerak

kerana setiap detik manusia berlajar

bergerak, mencari dan meneliti

kehidupan dengan berjalan

di atas muka bumi...

perjalanan kau masih jauh...
perjalanan kau tidak akan terhenti
perjalanan kau akan terus menyusuri...

dan kaki mu akan terhenti sekiranya, tidak memijak bumi

gunakan kakimu yang cantik itu...




dari pandangan aku terhadap seorang budak perempuan yang dipapah tangannya membantu untuk berjalan oleh dua orang abangnya... maknya hanya melihat... tapi bila dewasa, kemesraan akan kurang terjalin... tidak seperti mereka mula2 dulu... satu hari nanti kau akan mengerti maksud aku.... k la adios...

No comments:

Post a Comment