There was an error in this gadget

Monday, April 22, 2013

jauh dari sudut hati..

tajuk pun mcm tajuk sebuah buku novel... maklumlah, penulis novel... konok la... tapi tak pernah habis pun ... heheheh... tapi kalau berbicara mengenai hati... mungkin ramai yang tak tahu aku ada split personaliti...

orang tak kenal aku mmg cakap aku sombong... bukan aku tak tahu orang mengata aku dari belakang... daripada sumber2 yang boleh dipercayai... aku tak kisah semua tu... yg penting, ada jugak orang tak boleh tengok kita bahagia dengan anak bini...

manusia... mana2 pun rasa gelisah kalau melihat orang yang lebih bagus atau dia tak kenal sendiri dengan empunya badan... ngumpat dan memburukkan org lain... itulah kerja org yang dengki kat aku... aku adalah aku... takde kena mengena dengan hidup careka rama dia org... yg penting, ada duit bagi kat aku makan? ada cebok bontot aku? takde kan?? hahahaha...

dan aku tak kisah sebab apa yang mereka cakapkan itu tidak benar sama sekali... orang boleh andaian macam2... tapi ingat... jangan sampai fitnah iorang... fitnah tu lebih besar dosanya...

kalau kita tak nak mengata... kenapa kita tidak bertanya sendiri kepada empunya badan... betul ke ko ni sombunk? betul ko ni jahat? betul ke apa dia cakap tu? kenapa tak tanya direct... tu namanya PENAKUT.

so kalau berani, tanyalah pada empunya diri... jangan mulot seperti longkang. jaja cerita... walhal aib sendiri ntah2 lebih teruk lagi... aku tak de hak nak tutup mulut orang... tapi aku ada hak utk bercakap kalau dah melebih dan mencabar kesabaran aku...

manusia mana yang sempurna... cuba cerita sikit,... kalau nabi muhammad... aku percaya, tapi korang2... hah!!!! jangan la bajet bagus... dan aku tak pernah rasa aku bagus sangat... kalau rasa mcm tu ... tegur2 lah ye... aku sedia menerima pandangan...

sejujurnya... aku bukan peramah, aku seorang yang pendiam... bercakap bila perlu sahaja... then aku tak selesa kalau org yg baru kenal... kalau org yg aku kenal... lebih dari tu aku boleh... cakap pun mcm corong radio...

aku suka buat orang ketawa... dan kadang2 mulut aku tak bertapis... tapi itulah aku... aku jujur apa yang aku rasa sebab walaupun orang tak dapat terima kebenaran.. tp satu hari nanti jangan lah jadi orang yang menafikan benda yang halal... benda yang haram di makan..so aku bukan jenis yang hipokrit...

akhir kata, kalau nk kenal ngan aku... silakan... then baru boleh buat andaian... sama ada...ko boleh cakap aku sombong atau tidak...

Saturday, April 20, 2013

hobi buat video

tup tup tiba2 pula bergiat dalam industri perfileman... perghhh filem terus... mimpi di siang hari... tapi aku tak kisah sebab angan2 aku selalu jadi kenyataan... hahaha bukan poyo tapi, apa yang aku angan kan selalunya jadi kenyataan ... :)

bercakap pasal iklan pendek memang susah sikit la sebab nak fikirkan banyak benda... konsep, idea, dan kontent merupakan satu benda yang kena masuk ... tapi bagi aku... insyaAllah aku blh lakukan... berbekalkan semangat. dan pengetahuan aku yang secoet...

urmm bercakap pasal mana datang nya hobi membuat video..  rasanya memang aku minat kot... dalam hati aku... aku mahu rakamkan nya sebab aku mahu melihat kembali masa lalu... yelah, seolah-olah mcm diary aku... bila aku tgk dan meluahkan apa yg aku rasa... baru video yg aku buat tu hidup... hidup dengan makna...

kalau nak bercakap pasal ilmu dalam buat video... aku selalu tgk video... tu je.. then aku berlajar mcm mana nak rakam dengan baik...aku suka dengar music gak... kalau nak buat video, music sangat2 penting.

anyway, aku bergantung sepenuhnya pada penghayatan lagu dan konsep video yang aku bawa... buat video sebenarnya sangat best sebab kita buat cerita dengan air tangan sendiri... walaupun kita lemah dari sudut2 dalam pembikinan video... tapi kalau selalu buat video, insyaAllah, kemahirang itu dapat dibina...

dan aku merasakan, ayat aku kali ni sangat skema... sekian...


Friday, April 5, 2013

aku bukan siapa2 tanpa kalian


Art phobia merupakan satu produksi sulung buat kos aku untuk teater.... urmmm dicipta atas dasar mahu bergiat dalam bidang teater pula... bersempena dengan festival teater yang bakal tiba... haiii sengaja cari fasal tapi aku mengambil ini supaya aku rasa enjoy di upsi ni... nak ambik untuk tunjukkan bakat... mungkin... tapi aku ambil ini sebagai satu pengalaman hidup yang tak mungkin aku lupa...

memang dalam dunia ni, kita kena cari pengalaman, kena cari ilmu.. tapi dalam pada masa yang sama... aku mahu mendidik orang2 dalam artphobia ini sebagai seorang cikgu kelak... maklumlah, mencipta sebuah produksi ini, bukan mudah... orang indon kata... waduhhhh ekornyaaaa.... ekornya pasti tidak enak....

kenapa? sebab dalam artphobia ini, aku dan kita akan melatih bagaimana berkerja dalam kumpulan, memberi arahan dengan jelas, peka terhadapa situasi dan sebagainya... perjumpaan demi perjumpaan, latihan demi latihan, kita akan buat pasti mengundang seribu memori yang indah... perit, penat, sibuk, tawa, suka, nangis... pasti akan ada kelak...

artphobia... produksi tercipta... pengasasnya daripada 20 orang .... aku harap ia akan hidup dalam persada festival teater kelak... bercakap pasal teater, kita orang akan bawak teater :nyonya" dalam bahasa indonesia....

urmmm... dah lama jugak aku mengidam teater mcm ni... seoalah-olah, berlakon di cerita lama yang menggunakan bahasa indon klasik... mampu ke? tak mampu ke.. terserah dong ahhhh... yang penting. produksi ini insyaAllah bakal meletop gitu... letop sikit pun jadilah...

tanpa kalian, tanpa kawan2 produksi ini tak akan menjadi... mana boleh mengharapkan tenaga aku sorang... mampuih aku... gila kering aku nnt... tak bley tak bley... apa2 hal aku ceritakan perjalanan teater ini pada siri kedua... wahhh gitooo ada siri2 nya... 
contoh poster nyaaa....