Monday, July 18, 2011

tarian itu satu hobi



bercakap mengenai tarian, dah lama aku tak menari, maklumlah tarian ni merupakan satu excercise bagi aku. sampaikan setiap malam kalau ada show jer, practice practice and practice. even ada assignment melambak... tak kira la hahahahah

setiap kali aku on jer music atau dengar jer lagu yang rancak, aku akan mula menari. mengikut step yang ntah apa-apa. aku akan terus dan terus menari.... bercakap pasal show, banyak kisah yang aku tak dapat lupakan... sebab aku jenis yang ting tong... memang akan lupa step...

pernah sekali rtm buat liputan, aku lupa step... aku konpius dan keliru tak tahu kenapa... bayangkan masa tu aku mcm blurr giler... adoiiiiiiiii malu pun ada...aku rasa cepat2 nak abiskan benda tu... giler siottt....

tetapi bila time show produksi atau yang ringan2... aku boleh pulak tak lupa... tapi ada la mistake sikit2... tak tahu la kalau orang lain nampak mistake aku banyak tapi aku menari just for fun... hehehe....

pergerakkan, ingatan dan falsafah dalam tarian kalau di amati, bukan sesuatu yang mudah sebenarnya kerana tarian memerlukan pergerakkan yang halus lagi bersahaja.... setiap kalai music mula dimainkan, setiap kali itu la kita perlu mengejar music....

tapi apa2 pun... aku memang selalu lupa step... tarian yang pernah aku bawak, tarian timang burung, tarian ngajat tatoo, kotemporari, zapin, randai, jazz, tak lama lagi k pop... hahahaha... but most of it i love it so much.... thanks to my kreografer yaaaaa.... hehehehe.... mengajar aku tanpa jemu walaupun aku lah yang paling lemah nauzublilah min zalik....

No comments:

Post a Comment