Sunday, July 17, 2011

makna, maksud, tersirat


hahaha makna ataupun maksud, mungkin korang tak akan faham apa yang aku buat. aku tak akan cakap melainkan secara privasi. dalam kehidupan yang bermakna ini, seringkali aku melihat maksud disebalik ciptaan, makna manusia yang diciptakan dan sesuatu yang tersirat dibalik awan.

bagi aku pula, aku suka mentafsir makna dalam bentuk barang. sapa-sapa yang menerima barang dari aku, aku sayang dia sebenarnya...dan ada sebab mengapa aku bagi....

aku bukan bagi sebab suka suka... tapi aku bagi berdasarkan pesonaliti seseorang itu...

yes everything have a difference ideology but me myself have a difference intention.... korang nak tahu tak mengapa aku pentingkan persahabatan? aku tak nak kehilangan? jawapannya, islam itu sendiri.... everytime kita menyambung silaturahim, kita akan dapat pahala... dan aku tak akan mengkhianiti persahabatan kerana aku tau, once aku berbuat demikian, aku akan terjun satu tingkat bangunan...

dari dulu lagi aku ada dua sahabat. tu pun masa aku di tingkatan 3... aku ada dua sahabat perempuan... pertama kali aku ada kawan rapat.... kini aku dah kehilangan dia orang kerana dah jauh terpisah....aku rindu ngan dia orang. tapi mana mungkin aku akan bertemu.....

lepas tu , Allah bagi lagi dua sahabat yang sangat setia sampai hari ini. aku amat bersyukur sebab dikurniakan sahabat yang memahami dan sentiasa menolong aku dalam apa jua keadaan... dan diantara kami dah tiada rahsia....

sampai satu masa, Allah bagi aku sahabat yang sekarang ini... pest time aku ada dua orang sahabat lelaki... aku amat bersyukur dengan kurniaannya... dalam erti kata lain, aku dari dulu dah cakap, aku memang tak pandai nak berbual dengan lelaki... tetapi aku berlajar juga....

dan makin lama makin banyak sahabat dan kawan aku... hahahah aku bersyukur terhadap ilahi.. but somehow... i want to find something... i dont know maybe i will not get it until i die.

sebab kedua aku pentingkan persahabatan... aku ada dark secret.... maybe one day... one of my friend will know.... aku akan pilih seseorang yang aku anggap dia boleh pegang rasia aku... sebab sekian lama, aku terlalu banyak simpan rasia orang... kadang2 aku becakap sorang2 sebab aku tah tahu siapa aku nak cakap.... that y aku suka sorang2 ada kalanya... bukan mudah aku nak sembunyikan... nanti orang cakap aku gile....

dalam diam bintang berbisik kepadaku, dalam ceria matahari menyinar hidup ku, dalam sedih awan melindungku dan dalam ketawa kawan menemaniku.... sehingga berjumpa lagi d satu masa yang panjang.... di syurga!!!!!!!

No comments:

Post a Comment