Saturday, July 2, 2011

menjadi diri sebenar?


kali ini aku ingin berkongsi dengan sikap kita yang kadang2 lemah melawan takdir... jangan mudah jadikan takdir kita sebagai tempat untuk berkata ya aku memang macam itu..

setiap manusia dilahirkan unik... ada akal untuk berfikir namun berapa kerat saja yang menggunakkanya... aku pula cuba sedaya upaya melawan sesuatu yang menjadi igauan aku... sesuatu yang membuat kan aku termenung dan menangis... tapi aku tetap tak boleh

menjadi diri sendiri adakalanya agak sukar... so aku banyak berlakon dari yang sebenar... aku selalu meniru watak orang, gaya orang yang tak pernah aku kenal... sebab aku lebih suka meniru watak orang sehinggakan aku lupa siapa diri aku sebenar...

bila aku cuba menjadi diri aku... bukan semua orang suka... bila aku cuba menjadi jadi orang lain, mungkin ia meringakan sedikit penderitaan aku ... tetapi adakah aku membuatkan orang happy atau membuatkan aku semakin "happy"???

dalam mencari diri yang sebenar, aku banyak berdiam diri... dan berfikir... adakalanya aku cuba untuk bercakap tetapi semua itu lakonan semata-mata... yes... untuk aku terus hidup... aku kena bercakap.. untuk kenal manusia aku kena jadi diri diaorang,...

kalau aku dengan lelaki, aku terpaksar kasar... bercakap pun ikut nada lelaki... tetapi kalau dengan perempuan, aku akan cuba meniru gaya dia orang pula... supaya disenangi aku cuba membuat lawak... bukan pondan okay... aku tak suka orang cakap aku pondan! aku paling benci!

so siapa dan bila aku menjadi sebenar??? bila aku termenung, bila aku mula berdiam diri.\, bercakap seorang diri.. dan jalan seorang diri..... dan itulah diri aku yang sebenar kalau korang nak tahu... so bila mana aku bercakap, semua itu lakonan semata-mata...

bukan mudah untuk aku luahkan... cuma melalui penulisan, aku akan dapat bercakap mengenai nya secara terus terang...dapat luahkan apa yang terpendam... maybe aku seorang yang hipokrit tetapi aku hipokrit kepada kwan2 ku yang aku sayang... cuma... satu ari nanti aku akan lebih ikhlas untuk menjadi kepada orang yang istimewa..

No comments:

Post a Comment