There was an error in this gadget

Thursday, July 14, 2011

makna origami padaku...


hobi aku ni macam biasalh ... suka bermain dengan kertas dan bukan tu aje... aku memang suka buat2 kad... walaupun ia dianggap sebagai hobi yang so so... aku pula mengganggap hobi aku sebagai satu falsafah sebab semua benda yang aku buat ada maknannya yang tersendiri... aku memang suka bagi orang hadiah... tapi di sebalik hadiah aku selitkan makna yang aku jer tahu...


kalau dulu aku selalu bagi Wan Amry origami...(kawan lelaki first aku) .. aku bagi dia sebab satu jer... dia tak pernah ceritakan masalah dia pada aku... cuma dia suka laugh laugh laugh... aku pun heran... tapi aku selalu pulak share masalah ngan dia... tapi dia akan mudah melupakannya.. sebab semua msalah orang tak de makna bagi dia kot hahahaha....

tujuan aku bagi origami atau kusudama kat dia... adalah semua masalah dia diletakkan dalam satu bola.... kalau korang tengok kusudama... dia ada 30 kertas kesemuannya... dan dicantumkan bersama... aku mewakilkan setiap kertas tu... masalah masalah seindah alam... tetapi kemudiannya dicantumkan dalam satu bentuk yang kukuh dan akan berbentuk sedemikian rupa sampai bila2.....

setiap kali aku lipat kertas... masalah aku ilang.... dan semua masalah aku dicantumkan kedalam satu bentuk origami.... mcm mana aku wat kad.... atau apa2 jer... semua tu aku buat bersebab... ada sebab dia... ada makna dia yang tersirat.... cuma korang takan tanya la... apa sebab dia aku bagi korang kan...

so bagi aku, tak perlu la aku gedik membulat mata kata aku bagi ko sebab ko ni ko ni ko ni... keje giler....

kalau best friend... aku dah pernah bagi... tapi dia ni bukan jenis yang sentimental... hahaha... ngot punya budak... sepul yahya... dia ni... aiiiii susah nak cakap... hahaha... tak nak la cakap lebih2 pasal dia... tak pasal2 aku kena marah....

so aku menggambarkan origami itu satu objek yang bukan semua orang boleh buat... sebab susah jugak.. aku selalu fikir pembuat origami adalah orang dasyat sebab bukan senang lipat2 yang asalnya segi empat jadi satu benda yang lain.. bukan SENANG

so sampai sini jer... yang aku garabkan... dalam minda aku... heheeheh

No comments:

Post a Comment