Sunday, July 3, 2011

apa aku buat untuk berdikari


hahaha sekarang ni barulah aku betul2 merasa takde transport, tak de lauk sangat kerana kami tingal dengan hantu di rumah saja... hahaha yess... idup berdikari adalah lebih baik ADAKALANYA.

so bangun pagi seperti biasa, solat subuh untuk memohon rahmat kepada Allah. excercise. masak air.. open laptop sambung novel, sambil2 pessbukkkk... dan tak lama lagi turun kerja... tula rutin aku... at least aku tak nak duduk diam tanpa berbuat apa2.... sebab tanpa buat apa2... aku akan bunuh diri hahahaha

ermmm topik kat tv tu interisting la pulak... pasal pesssbukkk memang banyak keburukannnya... secara kesimpulannya aku boleh rangkumkan..

1. anti sosial
2. fake profile
3. nak glamour
4. rasa pessbuk lebih memahami
5. eksen macam ensem tapi hampeh (muncung2 mulut)
6. budak2 kena pengaruh budaya aldult
7. kes rogol
8. rasia kita terbuka
9. bukan semua kawan kita
10. minat based on face
11. fitnah, mengaibkan, ugutan.
12. kes bunuh diri, penghinaan, meningkatkan gejala blind date
13. pessbukk addicted disorder.

so bagi aku perkara ini memang berlaku tapi bergantung pada kita untuk menjadi lebih berhati-hati dalam menilai diri setiap orang.

WALAUPUN pessbukk ada banyak keburukan, tapi kawan aku jadi pasangan,. bakal berkahwin kerana laman sosial juga... hahaha... tapi nak selamat... add jer orang yang kita kenal... jangan add sebarangan WALAUPUN pesbukk aku ada orang yang tak kenal hahahaha.... so in that case... be sure if u fake me... i also can do the same... sebab aku ada teman yang boleh buat korang merana... rakan aku tak nampak tau... so hati2

No comments:

Post a Comment