There was an error in this gadget

Sunday, July 31, 2011

luaha hati ku....

keikhlasan yang aku berikan... mungkin tidak digambarkan... mungkin tidak ditunjuk... tapi bilakah aku akan dihargai seperti orang lain? mungkin nasib aku dari dulu... tidak seindah mana kisah hidup orang lain... mungkin aku lalai dengan persahabatan... dengan kawan.... sejujurnya.. aku mahu hanya kawan... tapi kenapa setiap kali orang akan memperlekehkan niat ku?

ya Allah ya tuhanku... bantulah aku seandainya aku berdosa... sampai bila lagi aku mahu di uji... sudahlah jiwa aku songsang.... diuji lagi dengan orang disekeliling... mungkin aku mengadu... tapi inilah hakikatku.... setiap hari2 aku... aku hanya tahu mencuba... mencuba... mencuba.... dari dulu aku cuma tahu mengharap... bersabar.....

ya Allah... aku bukan sekuat mana... aku bukan setabah mana... selagi mana tasbih ditangan ku... kau jangan lah tutup hati aku dengan tidak mencintai mu lagi..... setiap kali aku ingin berkawan... pasti akan ada masalah yang menimpa... sejujurnya... aku inginkan kebahagiaan... tetapi kenapa ada konflik yang menimpa?

aku tahu aku tidak layak mempersoalkannya.... aku tahu aku bukan sebaik mana... tetapi jadikanlah hati aku kebal dari semua kesedihan ini.. jadikanlah aku kuat dan tabah..... walaupun kawan aku tidak melihat keihklasan ku... walaupun aku dibenci kerana salah faham..... walaupun aku dihina dari belakang.... kau kuatkanlah hati ku....

manusia diciptakan dengan hati dan perasaan.... dan perasaan aku berbelah bagi.., kalaulah aku normal.... mungkin aku tidak mengharap apa2.... tapi hati aku diduga....

ya Allah ya tuhan ku... bukan tujuan ku untuk membuka aib ku.... tapi aku mahu orang faham dengan perasaan aku... kesedihan aku... aku terlalu sakit... aku cuma tahu memerhati... tapi siapakah yang sudi... menjadi peneman aku di masa aku lemah?

ya Allah ya tuhanku.... hadiahkanlah aku seorang kawan yang memahami aku... hadiankah seorang kawan yang adil... hadiankah aku seorang kawan yang ikhlas pada ku.... aku tidak mengharap apa2... cuma aku terus mencari..... mencari siapa yang sudi mendukung aku... mencari siapa.... dan siapa.... yang ingin berkongsi dengan ku

ya Allah ya tuhanku.... andai kata kau berikan aku satu permintaan.... aku meminta... ubahlah jiwa ku yang cacat ini.... ubahlah aku menjadi yang lebih kuat... ya Allah ya tuhan ku.. bukan kerana aku tidak kuat menerima ujianMu... tetapi aku mencari kesempurnaan dalam diri ku... walaupun manusia tidak sempurna....

ya Allah ya tuhanku.... andailah kau berikan aku... seorang kawan... yang dapat mebimbingku... terima kasih ya Allah.... terima kasih ya Allah...sesungguhnya.... kawan ku sekrang ini adalah Dirimu.... andai aku bersalah..... andai aku lemah.... tolonglah aku.... air mata aku sudah kering untuk menangis... aku sudah terlalu penat.... namun.... berilah kan aku sedikit kekuatan... sebelum aku menutup mata dan menuju ke arahMu

Saturday, July 30, 2011

kawan2 parkson

kawan2 yang mendamaikan.... aku rasa dah dekat 2 bulan aku bersama dengan kawan2 parkson... memang spoting ... memang peramah.... i like them like my family....

memang semua tak patut di cakap... tapi satu hari nanti... aku tak nak kehilangan mereka... walaupun jauh di mata dekat di hati hehehe.... walapun aku aku tidak rapat dengan kawan ku.... aku masih merasakan kemesraan kawan2 baru di tempat kerja....

di sini aku ingin senaraikan kawan2 ku

1. nick
2. kayren
3. uyut
4.kak dila
5.nad
6.solomon
7.fauzi
8.aunty charges
9.kak nab
10.zam
11. tom
12.jenny
13.kak mila
14.prycla
15.prycla jinjang
16. katie
17. winnie
18. aunty monica
19.kak ann
20 amoi
21. qayyum
22. lin tong
23. nurul
14. kennedy
15.fellica
16.christine
17.dura aka beyonce
18. connie
19.amoi cina ... eee sapa nama
20.shila

at least 20 aku ingat hehehe.... bye2 soon.... i always remind all of u... hehehehe....

Wednesday, July 27, 2011

hari - hari ku

setiap pagi, aku akan mula merancang.... pagi2... aku akan siapkan bekal ku... dan bersiap sedia untuk ku tempat kerja dengan basikal ku... walaupun hati aku gembira untuk pergi ke kerja... aku risau juga dengan keselamatan adikku....

pagi yang menyinsing... kedinginan yang masih terasa... mp3 sentiasa di telinga... aku selalu mendengar lagu yang membuai perasaan sambil mengayuh basikal di awal pagi... rambut aku pun dah pendek, tak dapat rambut aku dibelai oleh angin... hehehe...

walaupun aku seronok dengan basikal aku... setiap kali aku kayuh... setiap kali itulah aku tahan kesakitan lutut aku.... tahan sajalah air mata aku untuk menangis kesakitan... sebab lutut aku memang sakit.... tapi aku tak kisah semua itu asal aku pergi kerja....

angin yang sepoi-sepoi bahasa.... pokok yang redup, matahari yang ceria... kereta yang kadang2 ada... membuatkan aku tertarik dengan suasana pagi.... mata aku tidak putus2 melihat padang yang luas dan kulit ku merasai kedinginan lindungan pokok2 ditepi jalan....

sesampainya aku ditempat kerja.... aku tidak pernah lewat... kecuali solat jumaat... hehehe... aku mengunci basikal aku ditangga.... dan setiap kali aku kunci... aku risau dengan keselamatan basikal aku... aku takut ia di pancit sebab tempat aku letak pernah diberi warning... so aku harap kawan ku yang menggunakan motosikal cepat2 datang...

setiap kali aku turun sahaja dari basikal... setiap kali itulah aku mula jalan tak seimbang... sebab aku sakit lutut... bergetar... mcm org pakinson hahaha.... sudahlah terpaksa naik tangga lagi... lepas tu aku semput pula.... nak punch kad punya pasal... hehehe... dan aku akan letak beg aku di tempat biasa... di atas rak dan mengemas sikit2 rambutaku yang barangkali kusut...

macam biasa, ramai yang menunggu d staff entrance... yang duduk, yang berdiri, yang baru datang...dan macam2 lagi yang yang nya... hehehe...

lepas itu, aku menulis nama ku di buku kehadiran dengan tulisan berangkai... ada saja yang melihat tulisan ku... sebab tulisan aku cantik hehehe... dan aku memasang name tag ku.... dan aku sudah mula untuk bertugas... sebaik saja aku memasang... aku melangkah menuju ke pintu besar yang disebaliknya adalah tempat kerja ku... baju2... beg, semua ada disitu... dan aku sebagai pekerja... memastikan kesemuanya dalam berkeadaan terssusun dan ter atur....

tapi belum lagi,... setiap kali datang pagi... pasti akan ada ceramah pagi... untuk semua staff dan promoter seperti aku.... aku sebenarnya malas menghadirkan diri... tetapi apaka daya aku hanya pekerja bawahan... hehehe... setiap kali itulah bos atau siapa2 saja yang mempunyai amanah untuk bercakap... mereka akan bercakap di hadapan... apa yang best...satu jer... pasti bos akan menegur tingkah laku pekerja... dan menyindir secara terbuka... hehehe tapi aku tak langsung terasa...

apa yang menarik lagi... tentang pengetahuan produk... hehehe... aku kadang2 tersenyum dengan orang yang memperkenalkan prduknya... hehehe... ada yang pemalu ada yang tak tau apa yang dia cakap dan ada yang suaranya tak dengar langsung.. hehehe... tapi apa kurangnya aku kalau aku ditempat mereka..? nasib aku just temporary promoter je... hehehe....

so setiap hari kita dilatih untuk menunjukkan manner kita pada customer... sbg contoh greeting morning... hehehe... macam pekerja jepun jer... siap greeting2 bagai... hehehe segan pun ada... mcm budak tadika pun ada... tapi itulah yang melatih kita untuk jadi lebih mesra....

so setiap pagi masing2 akan pergi ke kaunter masing2... ada yang mengemas, ada yang bersembang lagi dan ada yang diam termenung tak tahu kenapa... hehehe... aku macam biasa lah pergi ke fitting room ... tengok baju masih okay ke tak... rambut masih pacak ke tidak.. hehehe... and then aku akan duduk diam rehat sebab lutut masih sakit... bila aku urut... aku menangis kesakitan.. hiuhuhhu.... aku cover depan kawan jer....

jadi... jam pun menunjuukan pukul 10... pintu di depan pun sudah bukak... so aku terpaksa turun dengan tiada kerelaaan sebab mata pun masih ngantuk lagi... arggghhhhhh!!! nak tak nak aku terpaksa pegi dengan langkah ku yang kurang bermaya... sebab kau kerja bahagian concerse... dekat bawah sekali... huhhuh... so everytime aku akan bukak plastik. kain. susun beg dan semuanya... huhuhuhuh.. ...

akan bersambung part 2

Monday, July 25, 2011

kejujuran d hujung tanduk

aku mulai risau dengan dunia ini.... aku mula takut untuk tinggal di dunia ini... aku takut dengan penipuan hati yang semakin berleluasa dalam kalangan manusia... kenapa manusia kini sukar untuk jujur?

jawapannya... aku nak jaga hati... aku tak nak kau kecewa.. aku tak nak dia tahu... aku mahu dia tahu satu hari nanti....

kebenaran membawa kesakitan.. itulah yang selalu di ungkapkan tetapi kebenaran juga yang menunjukkan kita satu jalan untuk berubah... yang mengundang penipuan adalah niat kita... kenapa kita mesti ada agenda?

dalam mengetahui isi hati manusia, hanya tuhan sahaja yang tahu... dan mungkin sesetengah orang di beri kelebihan untuk membaca isi hati...

kenapa kita masih leka dengan kebenaran... dan adakalanya dapat menerima? leka kerana kita tidak mahu kebenaran menghantui kita... dan menerima sekiranya kebenaran itu membawa kebaikan...

sebagai contoh... ramalan horoskop... ramalan kaji cuaca... kebenaran yang kita dapat terima.. tetapi jika ia mengnenai isi hati... kita jarang sekali berkata ya... itu lah kebenaran yang mahu d pandang...

bagi aku pula.. aku selalu mencari kebenaran... sehinggakan aku takut pada penipuan... penipuan bagi aku amat menyakitkan.. ... jadi aku berlajar untuk bercakap benar... dengan tulus hati aku... aku inginkan kebenaran... aku tidak mahu hipokrit.. walaupun adakalanya terpaksa...

kehidupan yang hipokrit amat menyakitkan... kau seolah-olah tersekat... tetapi apakan daya kalau kebenaran itu mengaibkan....

kebenaran atau kejujuran... bukan lah mengenai tingkah laku... tapi aku sentuh mengenai perasaan , jiwa dan hati yang sentiasa bergolak dalam mencari erti hidup yang suci.... suatu hari nanti kau akan mengerti kenapa kejujuran amat penting bagi aku

Sunday, July 24, 2011

kenapa kita masih angkuh?


jawapan kepada persoalan itu timbul apabila kita mempunyai satu keistimewaan yang tidak mahu berkongsi dengan manusia lain... masing2 kita ada kelebihan... dan kekurangan... namun nasib yang agak baik akan selalu menyebelahi ... kerana tuhan sentiasa ingin menguji umatnya... sama ada dia betul2 menerimanya dengan baik atau menerimanya dengan angkuh....

kelebihan manusia terletak pada akal untuk berfikir... terletak pada kudrat yang ada... tapi tidak semua manusia sedar bahawa, kelebihan seperti menghirup udara, merasai makanan, bergerak mencari kawan juga merupakan satu nikmat....

tapi kenapa manusia masih angkuh??? kenapa manusia ini sering merasakan kelebihan yang dia ada sebagai satu kekurangan? jawapannya manusia tidak pernah berfikir dan puas dalam mengejar seseuatu perkara.... tuhan tidak pernah membuatkan manusia itu menangis tetapi kita yang selalu menjadikan diri kita bahana situasi yang menjerat kita untuk melakukan kejahatan....

angkuh? sombong? itu adalah sifat syaitan.... dalam erti kata lain... kesombongan dalam diri hanyalah sementara.... tuhan akan sentiasa memberi satu pengajaran yang bermakna buat kita semua.... sebagai contoh, harta banyak sekali pun... jika tuhan berkehendakan hartanya berkurangan, ia akan terjadi....

manusia tidaka akan pernah berlajar sesuatu perkara melainkan kebenaran di depan mata sudah terbuka.... sebab itu lah manusia itu sentiasa sombong dengan kelebihan yang dia ada.... manusia tidak pernah ambil peduli sehingga sampai di satu tahap, manusia diuji dengan macam cara.... kalau nasib manusia semua baik..... macam manakah kita akan berlajar menerusi pengalaman sama ada baik atau pun buruk???

setiap manusia akan ada jatuh dan naik, berjaya atau gagal, dan menang atau kalah.... kerana itu lah dinamakan hukum karma.... setiap yang datang pasti akan pergi.....

satu jer nasihat aku.... jangan angkuh untuk berfikir .... jangan SOMBONG untuk melihat kebenaran... dan jangan alpa pada kebaikan.. kebaikan ada di mana2.... carilah dengan kelebihan kita yang ada.... dalam dunia ni.... ada seribu satu macam cara kita boleh atasi kelemahan kita... kalau kita dikatakan MANUSIA... berfikir lah.... fikir sejauh mana keangkuhan kita dapat mengatasi hukum tuhan.... sedangkan tuhan yang mencipta kita dan haluan hidup kita tentukan sendiri....

Thursday, July 21, 2011

mahukah kita menjadi orang yang tidak berjaya??


saat kita merangkak, dan pandai berjalan.... saat kita disuap dan makan sendiri... dan saat kita dikenali dan mengenali... saat saat itu mungkin sudah dilupakan memandangkan setiap hari adalah lembaran baru, buku baru dan semuanya sejarah....

semasa kita masih kecil, kita dibimbing untuk bergerak dan berdikari... kita di ajar dan dilatih dengan sedaya upaya ibu bapa... ibu bapa merupakan orang yang paling rapat dengan kita... namun bukan semua yang bernasib baik jikalau anda adalah anak angkat....

dalam menerjah realiti, setiap hari kita berlajar, namun bergantung pula pada penerimaan kita sama ada kita mahu menerima dengan terpaksa atau sebaliknya...

bercakap mengenai menjadi orang yang berjaya... sejak dari kecil la kita perlu sedar yang kita perlu berjaya... jangan mengharap orang disisi kerana kita sebagai manusia akan menempuhi suatu hari yang mendatang yang tidak boleh diramal.... apa sahaja halangan, kita tempuhi sendiri...

kenapa kita perlu berjaya??? kenapa aku bercakap mengenai kejayaan? semua orang dalam dunia mahu berjaya... tapi adakah kita mengecapi kejayaan itu??? tanya sama diri... lambat laun kita akan tua... selagi kita ada tenaga dan kudrat.. selagi itula kita gunakan tenaga kita untuk meneliti kejayaan...

kejayaan sama ada mahu jadi kaya, dapat pekerjaan yang baik, ataupun keluaraga yang bahagia ... bergantung pada diri... kenapa aku sentuh kejayaan di masa muda? sebab aku penah mendengar sesalan dari orang yang tiada peluang untuk study... tiada peluang untuk berjaya... dan tiada peluang untuk mendapat pekerjaan yang baik... dari orang yang agak berusia...

itu bukan juga bermakna dia tidak berjaya... tapi nasib pula tidak menyebelahi...

satu hari nanti, kita akan menjadi seorang ibu bapa... adakah kita mahu menjadi ibu bapa yang tidak berjaya?? pilihan kita ditangan kita sendiri... pilihan bukan atas dasar orang lain... pilihan bukan juga ditentukan... tetapi kita yang memilih pilihan sama ada kita mahu berjaya atau sebaliknya...

ingatlah satu perkara, usaha kita selama mana didunia jika diiringi dengan doa, pasti kita akan berjaya, walaupun nasib kita tidak selalunya baik, cuba kita berlajar dengan tangan terbuka... bukan bermakna kita redha atau berputus asa, selagi mana kita ada usaha, kita buat! kita laksanankan! dengan penuh keazamaan, tekad dan kesabaran... supaya kita berlajar satu lagi perkara.... tidak mengharap belas ihsan orang lain....

dalam kesayuan....


hari ni... aku tak cakap banyak, cuma aku rindu akan seseorang. aku rindu sangat2 pada Dia yang tidak pernah tidur, tidak pernah serik dan tidak pula megecewakan aku... Yaaa Dia yang mengetahui lag maha penyayang....

dalam kesayuan aku meneliti setiap detik2 hidup aku... aku selalu memandang matahari... tadi aku memandang matahari terbenam... seolah-olah hari pun mengetahui perasaan aku yang sayu di balik pilu....

ada banyak benda yang aku fikir dan sentiasa bermain di minda aku... dan hari ni... aku terpandang 3 orang budak bersama dengan ibunya.... dua orang budak tu lelaki dan agak besar... seorang lagi budak permpuan yang kecil dan masih tidak tahu berjalan...

dua orang budak ni tadi pegang tangan adiknya dan mengajar adik nya untuk berjalan... bila aku perhatikan kaki budak permpuan itu yang mungkin baru berusia 5-6 tahun... kakinya masih tidak dapa berjalan dengan betul...

aku tertarik dengan mereka... yang memapah adiknya untuk terus berjalan... berjalan meniti bumi.... aku pun berfikir sambil melihat kaki budak itu....

satu hari, kau akan berjalan...

kau akan berjalan di atas bumi nan indah...

satu hari nanti, dengan kakimu,

kau akan menimba ilmu,

mencari pengalaman,

selagi mana kau boleh bergerak

kerana setiap detik manusia berlajar

bergerak, mencari dan meneliti

kehidupan dengan berjalan

di atas muka bumi...

perjalanan kau masih jauh...
perjalanan kau tidak akan terhenti
perjalanan kau akan terus menyusuri...

dan kaki mu akan terhenti sekiranya, tidak memijak bumi

gunakan kakimu yang cantik itu...




dari pandangan aku terhadap seorang budak perempuan yang dipapah tangannya membantu untuk berjalan oleh dua orang abangnya... maknya hanya melihat... tapi bila dewasa, kemesraan akan kurang terjalin... tidak seperti mereka mula2 dulu... satu hari nanti kau akan mengerti maksud aku.... k la adios...

Wednesday, July 20, 2011

kebenaran yang membawa kesakitan


kali ni aku nak menceritakan serba sedikit kejadian yang mengundang seribu persoalan yang memungkinkan kita untuk berfikir sejenak... mengapa kebenaran kini palsu????

tidak kira dalam pelbagai situasi dan keadaan, kebanyakkan kebenaran memang menyakitkan, berselindung di sebalik tipu daya yang diputarbelitkan, tersingkap seribu alasan yang munasabah hingga menutup kebetulan,,(wah begitu sekali ayatku)

dalam mengecapi sesuatu impian, penipuan menjadi satu agenda. dalam persahabatan atau percintaan, PENIPUAN selalu diutamakan... penipuan dari segi senyuman, penipuan dari segi percakapan dan penipuan dari segi tingkah laku...

ikhlas dalam menacapai sesuatu matlamat amat jarang kerana hati manusoa tidak dapat diramal... adakalanya, hati kita suka, tetapi tingkah laku menolak. adakalanya kita bercakap "benar" tetapi terselit agenda. dan adakalanya kita sentiasa ceria dan gembira tetapi di rumah porak peranda...

bukan mudah mengenali hati manusia... sehingga dia mula menceritakan masalah... masalah bukanlah satu kebenaran tetapi satu jalan untuk mengenali seseorang itu... maksud aku, keakraban akan lebih erat sekiranya hatinya diketahui dan kita cuba menyelesaikan apa yang tersirat baru lah kita faham akan dirinya...

kebenaran bukan bermaksud menceritakan aib sendiri.. tetapi kebenaran lebih menjurus kepada berkongsi perasaan kita , mempercayai antara satu sama lain... dan yang penting saling nasihat menasihati... namun segelinitir manusia sahaja yang berbuat demikian...

bagi aku... aku mahu mengetahui kebenaran... dan harap aku bersedia setiap masa kerana kebenaran menyakitkan... satu saja yang aku harapkan, aku harap, kesetiaan menjadi pedoman, gelak ketawa kurangkan, kesedihan tapiskan dan keimanan diutamakan,..

kalau kebenaran yang aku dengar, aku akan berdiam dan berfikir sejenak kerana pasti ada jalan penyelesaian... last but not least, aku tulis blog bukan untuk menyinggung mana2 pihak... tetapi kepda semua pembaca yang sudi berfikir.... jangan jadi hipokrit dalam semua situasi dan jangan pula jadi tak tahu malu dalam semua perkara, jadi diri sendiri namun jadilah yang terbaik di antara semua... k la adiosss!!!!!!!!!

Tuesday, July 19, 2011

dating wit cyla



hahaha what the exciting day to be... cyla my friend... berdating dekat kfc sana... fest time mang hahaha... at first... dating dengan wan... maklumlah, hari ni aku full shift...so aku kuar dengan wan untuk lunch... pas afternoon, aku kuar dengan straberry kapit ni... cyla nama dia...

ntah lah, terasa pelik pulak kuar dengan perempuan, terasa mature je hahaha... nak kata dating, tak jugak hahaha.. nak kata kuar makan... macam dating pulak.. hahaha

so aku go on je lah g kfc dengan cyla mambo ni... lagipun aku dah lama tak mamam kfc...dengan gaji pertama aku... dah alang2 cyla kuar, so aku ajak sekali but tak belanja la... belanja sendiri2 hahaha.... yang lucunya, cyla bawak bekal... dah kena ajak makan kfc, dia makan jugak bekal dia... perut apakah.... hahahah.. boleh menyumbat...

so kita orang pesan la menu yang sama. snack plate... buat penat jer orang tu promote yang baru.. tapi snack plate juga yang diminta... hahaha... nasib baik jugak masa tu tak banyak orang... kalau banyak... kena la tunggu... dah sejam jer masa rehat...

so dengan gentle man. aku susun la semua atas meja... cyla g bayar... hahahah... mcm laki bini pula... hahahaha.... lucu... so kita orang duduk.. belom sempat cyla nak ambik tisu, dia punya manager kfc dah sambar... aku pun ternganga la sebab begitu la nak kemaskan meja... suka2 hati jer main sambar dulang atas meja...

cyla ni jenis tak dapat tengok benda yang tak sempurna... kalau ada jer benda yang tak sempurna, pasti dia akan kritik...haaaa.... aku nak gelak pun tak ley sebab pisau dia pun kena rampas... sebab macam mana nak potong roti... hahaha...

apa pun macam biasa, aku akan makan dengan lahap... maklumlah lapar... cyla pula siat slow2 kulit dia... makan kontrol ayu.. aku peduli apa... sampaikan pipi aku kotor.... ingat cyla nak tolong lapkan supaya nampak romantik tapi dia bagi macam tu jer... hahahah in my dream leeee....

but at that moment... aku mula bercerita sesuatu yang pentimg... only cyla know.... hehehe... tapi cyla, satu hari nanti aku nak bagi tahu sesuatu,... aku dah bagi tahu... aku nak kau sampaikan... tapi bukan sekarang... bila kau dah sedar k.... heheheh

cyla, walaupun kecik... tapi nakal juga.... ada saja benda yang dicakapkannya... but one thing for sure... u r my friend.. cutiest friend...hehehhee....

Monday, July 18, 2011

tarian itu satu hobi



bercakap mengenai tarian, dah lama aku tak menari, maklumlah tarian ni merupakan satu excercise bagi aku. sampaikan setiap malam kalau ada show jer, practice practice and practice. even ada assignment melambak... tak kira la hahahahah

setiap kali aku on jer music atau dengar jer lagu yang rancak, aku akan mula menari. mengikut step yang ntah apa-apa. aku akan terus dan terus menari.... bercakap pasal show, banyak kisah yang aku tak dapat lupakan... sebab aku jenis yang ting tong... memang akan lupa step...

pernah sekali rtm buat liputan, aku lupa step... aku konpius dan keliru tak tahu kenapa... bayangkan masa tu aku mcm blurr giler... adoiiiiiiiii malu pun ada...aku rasa cepat2 nak abiskan benda tu... giler siottt....

tetapi bila time show produksi atau yang ringan2... aku boleh pulak tak lupa... tapi ada la mistake sikit2... tak tahu la kalau orang lain nampak mistake aku banyak tapi aku menari just for fun... hehehe....

pergerakkan, ingatan dan falsafah dalam tarian kalau di amati, bukan sesuatu yang mudah sebenarnya kerana tarian memerlukan pergerakkan yang halus lagi bersahaja.... setiap kalai music mula dimainkan, setiap kali itu la kita perlu mengejar music....

tapi apa2 pun... aku memang selalu lupa step... tarian yang pernah aku bawak, tarian timang burung, tarian ngajat tatoo, kotemporari, zapin, randai, jazz, tak lama lagi k pop... hahahaha... but most of it i love it so much.... thanks to my kreografer yaaaaa.... hehehehe.... mengajar aku tanpa jemu walaupun aku lah yang paling lemah nauzublilah min zalik....

Sunday, July 17, 2011

makna, maksud, tersirat


hahaha makna ataupun maksud, mungkin korang tak akan faham apa yang aku buat. aku tak akan cakap melainkan secara privasi. dalam kehidupan yang bermakna ini, seringkali aku melihat maksud disebalik ciptaan, makna manusia yang diciptakan dan sesuatu yang tersirat dibalik awan.

bagi aku pula, aku suka mentafsir makna dalam bentuk barang. sapa-sapa yang menerima barang dari aku, aku sayang dia sebenarnya...dan ada sebab mengapa aku bagi....

aku bukan bagi sebab suka suka... tapi aku bagi berdasarkan pesonaliti seseorang itu...

yes everything have a difference ideology but me myself have a difference intention.... korang nak tahu tak mengapa aku pentingkan persahabatan? aku tak nak kehilangan? jawapannya, islam itu sendiri.... everytime kita menyambung silaturahim, kita akan dapat pahala... dan aku tak akan mengkhianiti persahabatan kerana aku tau, once aku berbuat demikian, aku akan terjun satu tingkat bangunan...

dari dulu lagi aku ada dua sahabat. tu pun masa aku di tingkatan 3... aku ada dua sahabat perempuan... pertama kali aku ada kawan rapat.... kini aku dah kehilangan dia orang kerana dah jauh terpisah....aku rindu ngan dia orang. tapi mana mungkin aku akan bertemu.....

lepas tu , Allah bagi lagi dua sahabat yang sangat setia sampai hari ini. aku amat bersyukur sebab dikurniakan sahabat yang memahami dan sentiasa menolong aku dalam apa jua keadaan... dan diantara kami dah tiada rahsia....

sampai satu masa, Allah bagi aku sahabat yang sekarang ini... pest time aku ada dua orang sahabat lelaki... aku amat bersyukur dengan kurniaannya... dalam erti kata lain, aku dari dulu dah cakap, aku memang tak pandai nak berbual dengan lelaki... tetapi aku berlajar juga....

dan makin lama makin banyak sahabat dan kawan aku... hahahah aku bersyukur terhadap ilahi.. but somehow... i want to find something... i dont know maybe i will not get it until i die.

sebab kedua aku pentingkan persahabatan... aku ada dark secret.... maybe one day... one of my friend will know.... aku akan pilih seseorang yang aku anggap dia boleh pegang rasia aku... sebab sekian lama, aku terlalu banyak simpan rasia orang... kadang2 aku becakap sorang2 sebab aku tah tahu siapa aku nak cakap.... that y aku suka sorang2 ada kalanya... bukan mudah aku nak sembunyikan... nanti orang cakap aku gile....

dalam diam bintang berbisik kepadaku, dalam ceria matahari menyinar hidup ku, dalam sedih awan melindungku dan dalam ketawa kawan menemaniku.... sehingga berjumpa lagi d satu masa yang panjang.... di syurga!!!!!!!

Saturday, July 16, 2011

sometime i have to tell the truth


ermmm... puas aku berfikir... berfikir bagaimana untuk orang suka kepadaku... namun aku tewas dengan perasaan aku yang selalu berfikir, untuk yang pertama kali, aku ingin meminta maaf kepada kawan2 ku yang menganggap aku moody atau sebaliknya. aku minta maaf sangat2....

maybe aku bukanlah yang terbaik, namun aku ingin menceritakan di saat aku tidak bercakap mahupun moddy...

memang aku boleh ketawa, happy, gembira... tapi adakah semua orang tahu dalam kegembiraan aku berfikir??? TAK. tuhan mengurniaakan manusia tak dapat baca hati orang sebab tuhan tahu, dunia akan jadi kucar kacir... kalau kita diberi kelebihan untuk baca hati orang, mustahil kita akan bersama dengan mesra...

disebalik aku adakalanya tidak bercakap, atau moody... aku berfikir... berfikir dengan benda yang tidak masuk akal... dan aku tak boleh nak cakap sebab pemikiran aku abstrak... sebab aku budak seni... aku boleh berfikir something that people really dont like to think about it...

yes!!! korang akan rasa benci dengan benda tu... tapi satu hari nanti korang akan tahu aku siapa... selagi korang tak nak faham... korang takan tahu... for me... i never expect them to understand it.. but somehow im lie to myself not to be caring and loving...

setiap hari aku cuba menempuh hari2 aku dengan kegembiraan... tapi aku cuba meyembunyikan masalah aku. masalah yang semua orang tak akan tahu. walaupun aku dah lama menderita... aku tetap tabah menghadapi... aku tak akan pernah berputus asa.... dari kecik... aku bukan budak yang bernasib baik... selalu dibuli, bodoh, menangis, pendiam dan tak pandai senyum...

tapi ada semua orang tahu ? dan aku tak akan cerita benda tu sebab dah puas aku menangis. aku dah puas menderita, sehinggakan aku tiada identiti... sehinggakan perasaan aku bercampur baur... sehinggakan aku rasa separuh dunia aku gelap...

tapi aku tahu, tuhan tu menyayangi aku... aku redha dengan segala ujiannya sebab Dia tahu aku dpat mengatasinya... bukan aku jenis yang mudah menerima... dan tak pula aku kata aku jenis yang mudah berputus asa....

dalam persahabatan, aku tak nak dikatakan pentingkan diri sendiri... tapi hakikatnya aku sayang kepada kawan2 aku... aku cuba melakarkan setiap kawan2 aku ke dalam lukisan... tapi adakah dia orang faham??? ermmm belum tentu... dan aku tak akan bagi tahu sebab aku mahu dia orang berfikir,,,,dan adakah dia orang akan berfikir??? TAK sebab thats y... dia orang takan berfikir cara bagaiamana aku berfikir....

kawan2... Aku bukan mudah untuk didekati...aku bukan mudah untuk menceritakan masalah aku dan aku bukan mudah untuk mendapat kawan.... that y aku menghargai dia orang bagaiamana aku menghargai keluargaku... sebab dari dulu lagi aku tak de kawan... aku takde tempat untuk mengadu.... DARI DULU LAGI...

orang yang tak memikirkan sangat sebab dia rasa di sayangi... dia rasa berpunya... dia rasa bahagaia... berbanding aku yang terpaksa menyanyangi... terpaksa mengejar ... terpaksa mengeur... to tell the truth... bukan senang aku nak berbuat demikian....

memang aku ada kalanya bodoh... tunjuk perangai aku depan kawan2.... tapi aku memang bodoh pun... sebab aku jenis yang tak dapat handle perasaan aku... aku jenis yang tak dapat bersetongkol dengan orang... sebab zaman silam aku... memang aku tak nak fikir... tapi apakan daya aku jenis orang berwatak dua....

aku penat denga diri aku... aku penat menjadi pelakon yang berpura-pura... tapi aku bukan nya FAKE.... sebab aku bukannya jenis hipokrit... kalau aku tak puas hati... aku akan jujur untuk bercakap... sebab aku orang seni... aku diajar untuk mengkritik dan bagi sesuatu secara terus terang.... dan telinga kena tahan lah...

maybe satu hari nanti... aku harap korang.. lebih mengerti diri aku... di saat aku menangis, ada orang memegang tangan ku... dan memeluk ku... tanya kenapa... hehehehehe... just in my dream la.... huhuhuhu...

aku harap aku akan lebih memahami kawan2 aku... tak kisah lah kalau aku berkoban demi kawan2 aku pula... walaupun aku hanya boneka.... lepas ni aku tak akan tunjuk lagi perangai aku... yang aku tahu happy happy happy...

in the end... aku hanya mahu menjadi kawan yang setia mendengar... dan sentiasa senyum walaupun aku susah untuk senyum... seriously... kalau aku tak buat lawak... memang muka aku serius... muka aku macam tak puas hati... aku try untuk senyum kawan2... bukan aku tak cuba....aku harap korang satu perkara.... dari dulu aku memang tak pandai senyum... sebab puas dengan takdir yang menyesakkan tapi berbaloi.... adiosss

Friday, July 15, 2011

selamat hari jadi my sister!!




dalam mengecapi kebahagiaan... aku akan pastikan orang ditepi2 aku bahagia... termasuk lah adik aku... walaupun tak sambut hari jadi pada hari ayng sebetulnya... tak kisah juga.... hahaha... maklumlah.. aku baru dapat gaji... terus beli kek untuk adik ku ini...

the whole day... i wish someone make me happy like this... but im waiting.... hehehe nevermind... im just wait and see

aku sayang adik aku... aku tak kisah kalau berhabis pun... yang penting ikatan dalam kekeluargann aku utamakan...

tak kisah lah orang nak cakap apa... janji kita orang senang... rezeki ada di mana2... tapi adik beradik bukan boleh di cari ganti...

happy birthday again... to my beloved sister... hope this will remain in our memory forever because some day u will go to someone else... and that time will come... hope u take care... i can speak trough my blog... because tak de maknanya aku nak menunduk bumi ... oh adik... kolah adik kesayangan aku... weeeiiiiiiiiiiii hahahaha tak de kerja... hahahahaa.. lucu..

what ever it is... u my best sister.... wish u happy birthday and panjang umur...

kerana harry potter








wau tajuknya pun sudah menggambarkan harry potter lah mencantumkan kami bersama... thanks nick... u r the best bro!! adik kecil ku ... hehehe... kal tak kerana dia tak mungkin kita orang akan bersama.... gara-gara harry poter, aku, wan , uyut, kak dila dan cyla jalan2 makan angin... jalan2 menikmati suasana yang bahagia...

mula2 kita orang pergi ke bukit aup sebab nick tak pernah pergi... sama ngan uyut.. hehehe tapi dia orang best la... walaupun tinggal kat sibu rupa rupanya tak pernah g bukit aups... hehehe... so aku tunjukkan jalan terdekat....

seawal pukul 4 ptg... perjalanan kami mengambil masa beberapa minit.... akhirnya ke puncak nya kami tawan...ke bukit kita redahi... hahaha.... masing2 dengan perangai masing2.... persahabatan yang tak kan mungkin ku lupakan...sebab masa ni la kita orang menghargai masa offday.. sedih jugak aku sebenarnya walaupun dalam diam aku gembira...

aku sedih sebab belum tentu dapat berjumpa lagi... that y aku selalu buat muka yang dia orang tak tahu maknanya... tapi demi persahabatan... aku cekal untuk senyum... sebab aku memang susah nak senyum... hehehehe

nick... aku terima kasih sebab bawa kita orang berjalan... ko boleh dikatakan lebih matang dari kita orang... hahaha sebenarnya... aku nampak nick mcm diri aku yang dulu... but that already past... aku harap dia jadi kofinden macam aku hahaha... walaupun aku tahu... ko ada mslh tapi aku doakan ko bahagia... kerana ko pandai mengatasi nya dengan ketawa....

uyut... aku suka senyuman dia.. senyuman yang menawan.. aku suka bila uyut gelak... tapi jangan buat dia marah... pasti kena dengan penangannya....hahahah the best about uyut... your name,,, so cute... uyut... hahaahaa cute like his owner... lydia... (beseeeeenyeee)

kak dila seriusly i say... i nak minta tips awet muda... apakah rasianya??? jangan layan perasaan kak... kak kan sweet.. hehehe... peramah... suka buat lawak yang slumber badak... all the best... aku doakan kak Dila jadi PA boss d parkson... hehehhe

yooo brooo what upsss... wan aku nang thanks ngan ko... ko lah tempat aku mengadu.. ko lah tempat aku bermanja... tapi muka tu tak payah blur blur sangat... happy... senyum... kalau cakap dengan perempuan janagan terlalu serius... mesti fun... yakin... hahahahahaha.... lucu kawu wan.. bukan aku sik nangga

cyla my sweet gurls... cute.. like strawberry kapit... u r sweetest girl i havent see.... i like small girl like u... but at the same time... rough like a boy... tapi jangan lupa... kecil2 dia...bila bersuara... amboiii... tapi aku suka slang ko cyla... hehehee... apa kamu buat sana? lucu kawu...

my friend... one day we will spread... and we also will meet... but when?? i hope we will together... i wish i can frezz the time.... i wish we in this together forever...

harry potter... lupa pula aku nak ucap terima kasih pada dia... ko lah kawan aku paling sejati... nasib baik doa aku termakbul .. mati jugak voldemort.... aku rindu ko harry... ko dah kawin bukan nak beri aku kad jemputan... sampai hati... dah lah tongkat sulung ko patahkan.. tongkat tu nenek aku punya tau!!!! kurang asam...


Thursday, July 14, 2011

dugaan dan cabaran manusia


Temanku,
Kau tidak bodoh andai kau gagal selepas berusaha,
Kerana itu satu ujian dan dijanjikan pahala,
Bakal mengangkat darjatmu di sisi-Nya,
Jika kau reda, sabar dan terus berusaha,
Tapi, kau sememangnya bodoh,
Jika kau langsung tidak berusaha,
Kerana pasti kau akan gagal dan menderita.
Tiada nilaian pahala dari-Nya,
Malah kau pula menanggung dosa,
Lantaran kau siakan amanah berharga.


Teguhkan hati dan kuatkan kesabaran di dalam sanubari, walaupun beribu rintangan mendatang dalam perjuangan ini. Sesungguhnya,

"Apa yang anda sabarkan anda akan memperoleh hasilnya kerana kesabaran itu akan menolong segala pekerjaan. Ketahuilah dalam kesusahan dan kepayahan itu tersembunyi nasihat-nasihat kebijaksanaan".

Ketahuilah bahawa apabila kita bersabar dan sentiasa meneguhkan kesabaran kita, maka akan timbul kekuatan dalam diri ini dan kita akan turut memperoleh pahala. Namun, apabila kita sentiasa berkeluh kesah, maka akan timbullah kelemahan dalam diri ini.

Ayuh sahabat,
Perjuangan ini perlu diteruskan kerana perjuangan kita terlalu jauh dan memakan masa yang sangat panjang. Entah di mana pengakhirannya. Bukan itu sahaja, dugaan dan tribulasi yang bakal dihadapi juga akan datang secara silih berganti.

Ia hanya dapat dicantas dan diatasi dengan keimanan yang kukuh di samping semangat yang tinggi. Inilah langkah kita duhai sahabat! Ingatlah, perjuangan yang berpaksikan semangat semata-mata tanpa disertai keimanan dalam jiwa akan gagal menepati jalan yang sewajarnya.

makna origami padaku...


hobi aku ni macam biasalh ... suka bermain dengan kertas dan bukan tu aje... aku memang suka buat2 kad... walaupun ia dianggap sebagai hobi yang so so... aku pula mengganggap hobi aku sebagai satu falsafah sebab semua benda yang aku buat ada maknannya yang tersendiri... aku memang suka bagi orang hadiah... tapi di sebalik hadiah aku selitkan makna yang aku jer tahu...


kalau dulu aku selalu bagi Wan Amry origami...(kawan lelaki first aku) .. aku bagi dia sebab satu jer... dia tak pernah ceritakan masalah dia pada aku... cuma dia suka laugh laugh laugh... aku pun heran... tapi aku selalu pulak share masalah ngan dia... tapi dia akan mudah melupakannya.. sebab semua msalah orang tak de makna bagi dia kot hahahaha....

tujuan aku bagi origami atau kusudama kat dia... adalah semua masalah dia diletakkan dalam satu bola.... kalau korang tengok kusudama... dia ada 30 kertas kesemuannya... dan dicantumkan bersama... aku mewakilkan setiap kertas tu... masalah masalah seindah alam... tetapi kemudiannya dicantumkan dalam satu bentuk yang kukuh dan akan berbentuk sedemikian rupa sampai bila2.....

setiap kali aku lipat kertas... masalah aku ilang.... dan semua masalah aku dicantumkan kedalam satu bentuk origami.... mcm mana aku wat kad.... atau apa2 jer... semua tu aku buat bersebab... ada sebab dia... ada makna dia yang tersirat.... cuma korang takan tanya la... apa sebab dia aku bagi korang kan...

so bagi aku, tak perlu la aku gedik membulat mata kata aku bagi ko sebab ko ni ko ni ko ni... keje giler....

kalau best friend... aku dah pernah bagi... tapi dia ni bukan jenis yang sentimental... hahaha... ngot punya budak... sepul yahya... dia ni... aiiiii susah nak cakap... hahaha... tak nak la cakap lebih2 pasal dia... tak pasal2 aku kena marah....

so aku menggambarkan origami itu satu objek yang bukan semua orang boleh buat... sebab susah jugak.. aku selalu fikir pembuat origami adalah orang dasyat sebab bukan senang lipat2 yang asalnya segi empat jadi satu benda yang lain.. bukan SENANG

so sampai sini jer... yang aku garabkan... dalam minda aku... heheeheh

hakikat manusia


aku sebagai manusia...
lemah melawan takdir..
namun dengan keazaman
kesetiaan, semangat dan kejujuran...
kita kuat menentang rintangan...

manusia itu lemah
didepan baik dibelakang sebaliknya
namun sapalah kita sebagai manusia
yang tiada sempurna adanya
hanya mampu berserah dan berdoa..
kepada pencipta yang maha esa

manusia ada kemahiran
bakat dan pelajaran
tapi adakah semua manusia yang menggunakannya?
kalau ada, tunjukkanlah dunia..
ada tidak orang gila???
ada tidak orang yang sempurna???

aku sebagai manusia...
yang hanya tahu menadah
jarang sekali untuk berusaha...
adakah amalan kita diterima?
dikira?

aku sebagai manusia
mengenal erti hakikat
kita sebagai pengawal
namun ada juga yang dikawal
tanpa kita terasa
bukan mudah menjadi manusia...


Tuesday, July 12, 2011

puisi basikal hitam dan moto merah



oh basikal....
harta ku yang bernilaimemiliki dua tayar...
memiliki semangat besi berani yang wajar...
tersemat seribu impian...
tersemat seribu harapanmembawa tuannya ke tempat kerja..
tanpa mengira malam dan petang...
ko tetap berjalan merempuh jalan...
ohh moto merah....

walaupun moto nya ehem...
tapi berjasa juga kepada tuannya...
tidak kira siang dan petang...
tuannya akan tetap membawa nya berjalandari dulu hingga sekarang...
walau masa kian berubah...
tetap jua ia bertahan
tuannya pula meletakkan mereka bersamadengan ikatan kasih dan mesra..hanya tuannya sahaja tahu...
bila pagi, di kunci bersama...
bila malam..
terpaksa berpisah...
tapi setiap kali berjumpa...
mesti mereka sangat gembira....

oh basikal dan moto tua
aku sebagai tuannya tersenyum bila melihatnya mereka berdua
seperti rakan mereka lebih rapat genggaman...
bagaimana mereka diikat bersama begitulah juga tuannya...
setiap kali rantai dibuka...
moto dan basikal akan balik mengikut tuannya...
itulah sajalah puisi basikal dan motor...

a.k.a mijan dan nick.. selaku tuannya... hahaha.


oh basikal....
harta ku yang bernilaimemiliki dua tayar...
memiliki semangat besi berani yang wajar...
tersemat seribu impian...
tersemat seribu harapanmembawa tuannya ke tempat kerja..
tanpa mengira malam dan petang...
ko tetap berjalan merempuh jalan...
ohh moto merah....

walaupun moto nya ehem...
tapi berjasa juga kepada tuannya...
tidak kira siang dan petang...
tuannya akan tetap membawa nya berjalandari dulu hingga sekarang...
walau masa kian berubah...
tetap jua ia bertahan
tuannya pula meletakkan mereka bersamadengan ikatan kasih dan mesra..hanya tuannya sahaja tahu...
bila pagi, di kunci bersama...
bila malam..
terpaksa berpisah...
tapi setiap kali berjumpa...
mesti mereka sangat gembira....

oh basikal dan moto tua
aku sebagai tuannya tersenyum bila melihatnya mereka berdua
seperti rakan mereka lebih rapat genggaman...
bagaimana mereka diikat bersama begitulah juga tuannya...
setiap kali rantai dibuka...
moto dan basikal akan balik mengikut tuannya...
itulah sajalah puisi basikal dan motor...

a.k.a mijan dan nick.. selaku tuannya... hahaha.


oh basikal....
harta ku yang bernilaimemiliki dua tayar...
memiliki semangat besi berani yang wajar...
tersemat seribu impian...
tersemat seribu harapanmembawa tuannya ke tempat kerja..
tanpa mengira malam dan petang...
ko tetap berjalan merempuh jalan...
ohh moto merah....

walaupun moto nya ehem...
tapi berjasa juga kepada tuannya...
tidak kira siang dan petang...
tuannya akan tetap membawa nya berjalandari dulu hingga sekarang...
walau masa kian berubah...
tetap jua ia bertahan
tuannya pula meletakkan mereka bersamadengan ikatan kasih dan mesra..hanya tuannya sahaja tahu...
bila pagi, di kunci bersama...
bila malam..
terpaksa berpisah...
tapi setiap kali berjumpa...
mesti mereka sangat gembira....

oh basikal dan moto tuaaku sebagai tuannya tersenyum bila melihatnyamereka berdua seperti rakanmereka lebih rapat genggaman...
bagaimana mereka diikat bersamabegitulah juga tuannya...
setiap kali rantai dibuka...
moto dan basikal akan balikmengikut tuannya...
itulah sajalah puisi basikal dan motor...

a.k.a mijan dan nick.. selaku tuannya... hahaha.

Monday, July 11, 2011

injection manusia!!!!


okay kali ni aku nak meceritakan mengenai manusia yang sentiasa kena inject atau kena push baruk dia nak bergerak... setiap hari kita berhadapan dengan manusia yang pelbagi karenah dan pelbagai kelemahan... so dalam mengenal erti manusia yang lemah ni, manusia kena bagi injection... injection tu berupa...

1. kata kata semanagat
2. duit
3. cinta
4. kawan-kawan yang setia
5. kata2 motivasi
6. memahami
7. diutamakan
8. jalan-jalan makan angin
9. hadiah
10. pujian
11. solat
12. hiburan
13 makanan ... etc

injection ni mungkin boleh membunuh atau pun sebaliknya dan bergantung kepada manusia itu sendiri untuk memikirkan kepenggunaan injection ini... kalau kita tengok... start sahaja manusia bangun pagi, manusia akan terpaksa bangun, atau pun memang terbangun disebabkan mind set kita pada kerja, ataupun misi kita pada hari itu.

manusia tidak dapat bergerak kalau mahu melakukan aktiviti so makanan adalah injection yang seterusnya... tenaga yang digunakan pula adalah untuk menggerakkan jentera baik dalam situasi pekerjaan ataupun tangah berlajar, sistem kehidupan manusia akan bergerak kerana injection ini tadi....

so dalam mengenal erti manusia yang lemah atau kecewa, mereka perlu diberi kata-kata semanagat atau memahami anatara satu sama lain. begitu juga dengan situasi kerja di mana bos juga berperanan meningkatkan semanagat pekerjanya dengan memberi cuti , elaun dan sebagainya...

bayangkan sekiranya kita tiada injection ini... kehidupan akan menjadi suram, kucar kacir dan tidak berwarna warni kerana manusia mempunyai sikap keinginan untuk... nak untuk... dan hidup untuk... dot dot dot

so injection ini bertujuan untuk meningkatkan jati diri seorang manusia di samping menjadikan manusia itu penuh dengan pengalaman dan warna dalam hidup... selagi kita bernafas di bumi Allah ini, selagi itulah kita perlu meneroka setiap keunikan yang tercipta... kepandaian akan mengatasi segala-galanya tetapi ketandusan akan menyebabkan kita di takuk yang lama....


Friday, July 8, 2011

tidak semua aku dapat terima


dalam meniti hari kita dalam persahabatan, jangan anggap mudah untuk kita mengenali hati budi seseorang... tidak semua yang betul2 di anggap kawan... dalam sejuta belum tentu satu pun dapat memuaskan hati kita apatah lagi mencari yang betul2 serasi.... sebab kita semua ada kekurangan.

memilih kawan amat penting dalam kehidupan kita sebab mahu bertahan lama. mahu bersahbat lama. tetapi tidak semua benda baik akan terjadi. kerana mesti ada konflik di sebalik muka yang sentiasa senyum dan berlakon dalam menerima... biasa kita dengar, rambut sama hitam hati lain2.

jadi dalam situasi ini, simply i say, aku bukan mudah untuk dirapati kalau silap langkah dalam bercakap, berkelakuan, dan hipokrit sebab bagi aku, useless rapat dengan orang mcm ni... aku lebih suka orang yang berfikiran luas, berkongsi masalah dan sentiasa menghargai...

dalam hati ini, aku bukan jenis mengharap, cuma aku menunggu saat yang betul2 boleh buat aku menangis terharu dan mencari ada tak kawan yang bila mana aku sakit, dia bimbang, yang bila mana aku sedih dia bertanya, dan bila mana aku sunyi, dialah pengisi hati... SETAKAT INI BELUM ADA

kalau ada, lambat laun mereka akan berkahwin... sebab itulah ari ini aku ingin mencari kawan yang baru, kawan yang boleh aku share dan dia pun senang untuk bercakap dengan aku... bukan nya menjadikan kawannya yang lain lebih bagus daripada aku....

aku tak dapat menerima bila,

1. bercerita syok sendiri
2. memuji kawan lain lebih daripada kita
3. just kawan yang menjadi pedengar dan di dengar
4. nak rapat pun macam terpaksa
5. tak ikhlas
6. asyik mengumpat
7. buat muka blurr dan tak intersesting
8. tak menghargai dan tidak pandai mengambil hati
9. tak open minded
10. jenis yang sukar berkongsi tapi bila masalah kita jer dia nak tahu.

kat sini aku nak korang tahu, sejauh mana atau sehebat mana persahabatan kalau bersahabat bertepuk sebelah tangan ... ia amat menyakitkan dan terus terang aku cakap, lebih baik aku undur diri daripada cemburu kian melarat... sebab aku tahu apa yang aku mahu KALAU ORANG ITU TIDAK TAHU APA YANG AKU RASA.

aku hanya boneka pada seorang "kawan"


terima kasih dp... :) hmm...makin lamak, aku rasa makin jauh dgn #@!##... nya sik share gik nya pun happiness n sadness dgn aku...dolok, ada2 jak cta nya nak share dgn aku...aku rasa macam patung lamak jak dp...i am just an old doll... :( tp aku sik maok la luah dgn nya apa yg ku rasa tok...aku takut nya melenting klak...takut nya marah aku..biarlah aku simpan...but, it hurts me...i'm sad..tp aku sik maok tunjukkan...tp mun apa2 mslh,nya memang ada untuk aku...tp aku jadi segan...aku share, tp nya sik share pun dgn ku gik...byk ku nak share dgn nya,lebih2 lagik masa ku internship tok..tp,ku simpan jak la sendiri...mun nya ada msj,bok ku ambik kesempatan bercerita...but still,aku masih rasa berbeza..u know y?he does not share wif me anymore.... :'( i'm useless...i was an old doll...he can live without me..oleh sbb nya dah sik share dgn aku...dlm sehari, brp kali ku buka fb nya gara2 nak tauk apa yg nya share...aku buka blog nya...sampey satu tahap aku rasa aku tok stalker...i feel that i was a stalker...i'm sick dp... :'( mungkin nya bz kinek...tp dolok pun nya bz...dan mungkin nya makin bz...InsyaAllah, minggu dpn aku nak kirim dah sesuatu untuknya...sempena birthday nya...lmk dah aku nak hantar kat nya...tp blom ada masa dan kesempatan...kinek dah jadi belated birthday...byk ku nak kirim...biskut coklat buatan aku,seaweed popia buatan aku,kad buatan aku,hadiah birthday,dan surat...surat aku nak minta nya tinggalkan aku silently... :"( walaupun payah...tp lebih susah untuk aku tinggalkan nya...bcoz aku sayangnya sgt...tp masalah nya, aku sikda tempat di hatinya...i'm not his special person anymore...or i'm never his special person...aku hanya boneka...kini boneka lama... :"(

aku kesian bila mana orang ni selalu menghargainya... selalu bercerita dan berkongsi... tetapi dia tidak dinilai dengan adil... dia tidak ada tempat dihati... dia seolah-olah boneka lama... yang menanti masa untuk lenyap dari ingatan si dia... bertapa sakitnya hati kalau kita tidak dihargai apatah lagi untuk berkongsi masalah... ingatlah.. kawan, sahabat atau kekasih... jika ada masalah... jangan jadi seoarang yang tidak adil pada kawan... kerana satu hari nanti BENDA YANG SAMA AKAN BERLAKU....