Saturday, July 16, 2011

sometime i have to tell the truth


ermmm... puas aku berfikir... berfikir bagaimana untuk orang suka kepadaku... namun aku tewas dengan perasaan aku yang selalu berfikir, untuk yang pertama kali, aku ingin meminta maaf kepada kawan2 ku yang menganggap aku moody atau sebaliknya. aku minta maaf sangat2....

maybe aku bukanlah yang terbaik, namun aku ingin menceritakan di saat aku tidak bercakap mahupun moddy...

memang aku boleh ketawa, happy, gembira... tapi adakah semua orang tahu dalam kegembiraan aku berfikir??? TAK. tuhan mengurniaakan manusia tak dapat baca hati orang sebab tuhan tahu, dunia akan jadi kucar kacir... kalau kita diberi kelebihan untuk baca hati orang, mustahil kita akan bersama dengan mesra...

disebalik aku adakalanya tidak bercakap, atau moody... aku berfikir... berfikir dengan benda yang tidak masuk akal... dan aku tak boleh nak cakap sebab pemikiran aku abstrak... sebab aku budak seni... aku boleh berfikir something that people really dont like to think about it...

yes!!! korang akan rasa benci dengan benda tu... tapi satu hari nanti korang akan tahu aku siapa... selagi korang tak nak faham... korang takan tahu... for me... i never expect them to understand it.. but somehow im lie to myself not to be caring and loving...

setiap hari aku cuba menempuh hari2 aku dengan kegembiraan... tapi aku cuba meyembunyikan masalah aku. masalah yang semua orang tak akan tahu. walaupun aku dah lama menderita... aku tetap tabah menghadapi... aku tak akan pernah berputus asa.... dari kecik... aku bukan budak yang bernasib baik... selalu dibuli, bodoh, menangis, pendiam dan tak pandai senyum...

tapi ada semua orang tahu ? dan aku tak akan cerita benda tu sebab dah puas aku menangis. aku dah puas menderita, sehinggakan aku tiada identiti... sehinggakan perasaan aku bercampur baur... sehinggakan aku rasa separuh dunia aku gelap...

tapi aku tahu, tuhan tu menyayangi aku... aku redha dengan segala ujiannya sebab Dia tahu aku dpat mengatasinya... bukan aku jenis yang mudah menerima... dan tak pula aku kata aku jenis yang mudah berputus asa....

dalam persahabatan, aku tak nak dikatakan pentingkan diri sendiri... tapi hakikatnya aku sayang kepada kawan2 aku... aku cuba melakarkan setiap kawan2 aku ke dalam lukisan... tapi adakah dia orang faham??? ermmm belum tentu... dan aku tak akan bagi tahu sebab aku mahu dia orang berfikir,,,,dan adakah dia orang akan berfikir??? TAK sebab thats y... dia orang takan berfikir cara bagaiamana aku berfikir....

kawan2... Aku bukan mudah untuk didekati...aku bukan mudah untuk menceritakan masalah aku dan aku bukan mudah untuk mendapat kawan.... that y aku menghargai dia orang bagaiamana aku menghargai keluargaku... sebab dari dulu lagi aku tak de kawan... aku takde tempat untuk mengadu.... DARI DULU LAGI...

orang yang tak memikirkan sangat sebab dia rasa di sayangi... dia rasa berpunya... dia rasa bahagaia... berbanding aku yang terpaksa menyanyangi... terpaksa mengejar ... terpaksa mengeur... to tell the truth... bukan senang aku nak berbuat demikian....

memang aku ada kalanya bodoh... tunjuk perangai aku depan kawan2.... tapi aku memang bodoh pun... sebab aku jenis yang tak dapat handle perasaan aku... aku jenis yang tak dapat bersetongkol dengan orang... sebab zaman silam aku... memang aku tak nak fikir... tapi apakan daya aku jenis orang berwatak dua....

aku penat denga diri aku... aku penat menjadi pelakon yang berpura-pura... tapi aku bukan nya FAKE.... sebab aku bukannya jenis hipokrit... kalau aku tak puas hati... aku akan jujur untuk bercakap... sebab aku orang seni... aku diajar untuk mengkritik dan bagi sesuatu secara terus terang.... dan telinga kena tahan lah...

maybe satu hari nanti... aku harap korang.. lebih mengerti diri aku... di saat aku menangis, ada orang memegang tangan ku... dan memeluk ku... tanya kenapa... hehehehehe... just in my dream la.... huhuhuhu...

aku harap aku akan lebih memahami kawan2 aku... tak kisah lah kalau aku berkoban demi kawan2 aku pula... walaupun aku hanya boneka.... lepas ni aku tak akan tunjuk lagi perangai aku... yang aku tahu happy happy happy...

in the end... aku hanya mahu menjadi kawan yang setia mendengar... dan sentiasa senyum walaupun aku susah untuk senyum... seriously... kalau aku tak buat lawak... memang muka aku serius... muka aku macam tak puas hati... aku try untuk senyum kawan2... bukan aku tak cuba....aku harap korang satu perkara.... dari dulu aku memang tak pandai senyum... sebab puas dengan takdir yang menyesakkan tapi berbaloi.... adiosss

No comments:

Post a Comment