Saturday, July 2, 2011

meminta maaf


saat meminta maaf boleh dikatakan sesuatu yang agak sukar dibuat memandangkan kita senang membuat orang sakit hati tetapi sukar untuk meneutralkan semula... bercakap mengenai meminta maaf, aku ada satu benda nak share... biasalah aku ni tak geti nak jaga mulut sikit... adakalanya aku ni melampaui batas... so aku selalu gak la sakitkan ati orang tanpa sengaja dan sengaja ...

biasalah tu, tapi aku berani mengaku sebab salah aku adakalaya tak boleh dimaafkan... ermmm so bercakap mengenai meminta maaf, aku pernah minta maaf sampai melutut kat seorang perempuan ni.. sebab lama sangat tak bertegur sapa... jadi aku nak menjernihkan kembali keadaan.... tak sedap la kalau lama sangat tak bercakap.

so aku ambil keputusan untuk meminta maaf secara terbuka. mula2 aku umpan la dia pergi ke satu tempat... depan bilik guru... ada kerusi dan meja... dia memang selalu lepak kat situ... dan aku cakap kat kawan dia... aku akan pergi situ tapi ko tahan la dia lama sikit kat tempat tu... so dengan jantung yang berdebar- debar... aisyemen....


dp : errr... emmm x aku nak minta maaf

muka x mcm mau tak mau memandang aku

dp: sorry la yang lepas tu lepas lah... kita kawan eyhh

muka x mula sengih2 tapi dia tetap tahan
so aku terus mengambil langkah untuk melutut di hadapan semua orang

dp:aku betul2 minta maaf pasal kejadian tu.. aku janji aku tak buat lagi... tlong laaa... aku mengenggam tangan aku supaya di ampunkan

x akhirnya tersenyum dan ketawa

x: yelahhhh aku maafkan kau.. lain kali kalau ko buat lagi... aku tak akan maafkan kau.

dp: yeeessssss thanks x aku terima kasih banyak2

dan selepas itu aku lari kerana kemaluan yang amat sangat... hehehehe... so pengalaman tu buat aku jadi lebih berhati-hati,. tapi aku takan teragak-agak meminta maaf dalam keadaan yang romantik... hehehe....

No comments:

Post a Comment