There was an error in this gadget

Friday, November 18, 2011

keakraban terserlah tq ira


thanks to ira sebab bawa mijan g makan kat umah ira... kali pertama di pelawa makan bersama... terasa bersyukur sangat2 kerana kita dihargai... kali pertama juga disambut mesra tanpa rasa kita ini bukan orang asing....

gembira... itulah yang dapat aku ungkapkan... kerana seolah-olah pertolongan kita dibalas dengan keikhlasan... thanks sangat2... aku sebenarnya cukup menghargai apa sahaja yang mereka bagi padaku... walaupun aku tidak pernah mengharap sedikit pun ... : )

padaku.. pemberian orang pada ku... tidak kiralah dalam bentuk apa jua sekali pun... aku amat bersyukur kerana bukan mudah orang buat macam tu kat kita.... tidak pernah sekali pun aku merasakan sesuatu yang bernilai selain dari pemberian orang...

aku bersyukur dengan semua itu ya Allah kerana rezeki... bukan bermaksud aku mengada-ngada untuk tulis blog dan menceritakan kebaikan kawan2 ku... tapi apa yang aku lihat ialah sesuatu yang jarang berlaku pada ku...

siapa lah aku sampai orang sanggup menelrfon ku dan mengajak aku makan bersama? sejujurnya.. aku jarang mahu makan bersama kawan2 ku... kerana aku memang jenis tidak suka makan beramai-ramai... tetapi kali ini aku dapat rasakan keikhlasan terserlah.... syukur pada mu ya Allah..

walaupun orang anggap ini satu benda biasa... tapi bagi ku pula... dari kecik.. aku tidak pernah bahagia bersama kawan2 ku.... tapi kali ini... Kau memberiku sesuatu yang bernilai... thanks ira... kaulah kawan ku dunia dan akhirat... moga,,, ira cepat sembuh... moga ira dapat menempuh hari2 yang mendatang dengan sihat...:) yang penting, selagi mijan kat upsi ni... kalau mijan boleh tolong... mijan tolong.... mijan ucap thanks... kat ira sebab susah2 jer masak daging korban... kalau ira nk tahu.. first time mijan makan daging korban... tqtqtqtqtq...

akhir kata... rasa dihargai dan dipedulikan....

Tuesday, November 15, 2011

gumbiraaaaa

kenapa aku cakap mcm tu? sebab aku kadang2 tak memahami orang... tak mahu menilai baik buruk sebelum melakukan satu tindakan... aku cuba untuk memahami... setiap jiwa manusia... tapi adakah mereka sedar apa yang aku lakukan kerana aku menyayangi mereka??? tapi aku tertanya,,, siapa yang menyayangi aku? aku ingin sekali bertemu orang yang mcm tu.... mengambil berat pasal kita... menasihati kita... berfikiran matang.... seronoknya dapat kawan yang mcm tu...

dalam hati ni dan setiap hari... aku merasakan sebak bila orang yang kita sayang akan pergi secara perlahan. sebab manusia selalu cepat bosan... tapi terus terang aku katakan... aku tidak cepat bosan dengan orang... aku akan terus menyayangi orang itu walaupun dia pergi meninggalkn aku.... bertapa seksanya jiwa aku kerana ada jiwa yang suka pada orang tapi belum tentu lagi orang suka dekat kita...

terdetik dihati aku... aku tidak mahu mengambil berat.. tapi apakan daya itulah aku.... ak tidak dapat menipu diri sendiri.. apatah lagi org lain... sejujurnya aku mahu jadi org yang jujur.... aku bukan jenis yang hipokrit dengan apa yang aku rasa... namun bila kita terlalu menyayangi org... orang akan rimas dengan kita....

kenapa hati aku ni diduga dengan sedemikian rupa??? nak sayang rasa tak patut... tak nak sayang bukan diriku pula... sejujurnya aku bukan lah org tidak berhati perut... aku sayang ... dan hati aku penuh dengan perasaan... tapi ramai orang yang tidak perasan....

kehadiran aku ini... hanya Allah sahaja yang melihat... mungkin apa yang aku cakapkan ini... ramai yang menafikannya... tapi itu lah yang aku rasa.... sebelum aku mengundur diri... aku mahu ucapkan terima kasih kepada kawan sejatiku yang jatuh dan bangun bersama... yang sentiasa mengambil berat dan luah padaku... kerana kepercayaan nya terhadap ku.... :) aku bukan jenis yang senang dengan kebahagiaan tapi aku akan senang apabila ada orang yang meluahkan masalahnya pada ku... selagi aku boleh tolong... aku tolong dan jenis aku... aku tidak mahu kawan2 ku tergapai gapai tanpa tali.... akhir kata...

jadilah diri sendiri dan Allah itu sentiasa ada tidak kira susah ataupun senang.....

Tuesday, November 8, 2011

u r star!










i dont know but i do know god give me something that more valuable then i thought... thanks god.. u change me, u understand me, and u give me a bright star in my life... jerry.. u know when i see u.. i see like my brother.. deep in my heart, u r always there when i want to said something... u r the most amazing person that i ever found...

aku pun tak sangka, dalam dunia ni...ada juga org yang faham aku dan mengajar aku untuk menjadi seperti mereka... jerry, if u want to know , your personality and how u handle the situation already amaze me a lot. u know how i fill and u know how i need someone...

i love u as my big brother... u just like one in a million...thanks again for being such a good friend in my life... and i believe in something... when we lost someone, we can get another more good than before. is something i joy with cry....

he know how to entertain me even though he with another friend... so understanding yet he can really make me laughing.... thanks jerry... i dont know how to repay you... and i just want to say... u r my best buddy...hehehehe im so touching...

if u appreciate me.... i 10000kali ganda... appreciate u... if u make me laugh.. i can be more funnier than u thought... if u make me smile... i will cry with joy... but if u sad... be remind i always with you....

jerry, u just what i want... there is lot of human out there are not willing to hear my voice... but u willing to do so... u try your best even i not care about it... u know what i want and u know how to divide love and friendship.... that is a best apart about you when u hang out with me! that why i can fill that u r the most sincere guys and finally i found it!

hheheheheh a thousand of laugh... a thousand of smile... a million lovely side about u... bought of us can fill it.... but when u go... just see trough the sky that i just like a star... far away and isolated but still shine in your heart... heheheh : ) still remember when i was alone , u coming to fetch me and i talk about the star... that night so like a novel episode hahahaha

and it all began when i dance with your segment... we getting more closer and i never say twice with your offer... first time we meet at the library i still shy... but i try my best to talk... hahaha so silly...but from that moment i fill happy because i am a lonely person mannn!! hehehe

and u share your story... i fill that u believe me ... and i fill that i being appreciate all the time... thanks again my buddy... i just want to say thank u for everything.... maybe one day... if i or u get to be a tutor in any university or be a lecturer or be a teacher... i hope that we make a reunion... and we go on vacation hahahahaah that is my dream.... yet i will never forget the other friend also...

i not willing to compare but each of us have a unique side... so i do remind and care about it! : )))))

Sunday, November 6, 2011

rezeki

know i really want to talked about our rezeki... maybe u havent seen it or u just ignore it what the hell going on hahahaa just joking...

bercakap mengenai rezeki... kita harus menilai bukan setakat duit yang menjadi persoalan... atau duit yang menjadi rezeki... kita selalu alpa yang rezeki itu datang dalam pelbagai bentuk dan cara... kalau kita bangun awal pagi... rezeki yang datang pada kita adalah roh kita yang masuk... kalau roh kita tak masuk... jawabnya kiok...

kedua adalah kesihatan yang kita miliki... ramai orang beranggapan benda itu remeh dan orang selalu tidak nampak... tapi once kita dah sakit baru tahu macam mana rasanya kalau kita sihat dan dapat bergerak... tapi bila kita sihat .. mula la kita buat benda yang tak senonoh... benda yang tak tercapai dek akal mu...

rezeki yang seterusnya adalah makanan... kalau bercakap pasal makanan ni.. memang sesuatu ang wajib kita anggap rezeki badan... sebab kat dunia ni... apa jer benda yang kita makan...semua berbayar... tapi kalau dalam hutan kita makan apa yang berada di hutan pula... allah itu maha kaya dan Allah tidak pernah berkira dalam segala hal.

rezeki itu juga datang dengan kemanisan kita dalam kehidupan... tak terjangkau apa yang kita fikirkan... cuma adakalanya kita alpa dan tidak mahu sedar dengan pemberian yang spontan daripada Allah... walhal nikmatnya ada dimana-mana.