Sunday, June 5, 2011

setiap hari2 ku


hari ni aku nk cakap pasal orang yang sombong... aku rasa tersentap dengan kawan yang telah kenal sekian lama... kini semacam sombong untuk bertegur sapa... sapa lah aku kan.. yang keje kat celah2 tiang sambil menyasikkan telatah manusia yang pelbagai...

so dipendekan cerita... dia boleh buat2 tak nampak aku... bukan aku nak minta tapi kawan lama... kawan yang aku kenal... boleh buat slamber jer depan mata... aku pon tegurlah dia kerana aku nampak.. x x aku panggil... dia pun paling... dia lambai aku dengan gaya yang tak ikhlas...

bisik hati aku... apsal dia ni.. mcm pelik jer perangai... dulu bukan main mesra... sekarang... nampak kita mcm nampak tunggul... mata pon pandang tempat lain... seakan -akan tak ikhlas untuk bertegur... bayangkan ketika itew sapaan aku mcm dia buat layan tak layan...

kecik hati aku... bukan aku mengharap tapi... terasa pelik kalau kenal tapi boleh buat slumber itik... bila aku ingat detik tu... terasa nk ambik baju campak jer terus kena muka...

kadang2 bila kita terlalu menghargai orang dan memberi satu layanan yang baik... belum tentu orang akan ingat apa yang kita lakukan... aku tak mengharap.. tapi adakah ia setimpal?adakah ia sesuatu yang patut di terima dengan tangan terbuka? perasaan dan hati pada kita yang menentukan segalanya... lain la kalau tak de hati dan perasaan

tapi hakikinya... itu lah lumrah kehidupan... bebalik pada tadi... mungkin aku tak layak utk menegur dia lagi... cukup rasa terkilan... kalau boleh cakap la panjang lebar... tapi mcm buat kita tegur kat pasar malam... ni luahan hati ku hari ni... huhuhu : (

1 comment:

  1. lain kali, nmpak itu budak,,, jangan tegur.. tp paluk ngan sudu.. atau papan ke bc ba tepi bj2 ny.. kahkahkah

    ReplyDelete