There was an error in this gadget

Thursday, June 16, 2011

rumah aku berhantu???


bercakap pasal mistik ni... boleh lah sebab aku ada beberapa pengalaman... aku bukan saja nak bukak kisah rumah aku ni yang ada pelbagai mahluk di dalamnya sehingga "dia orang" sebahagian daripada family aku... cuma muka dia orang tak nampak2. kesian pulak aku tengok dia orang pakai baju warna putih je. maklumlah melambangkan kesucian kan.

so bercakap mengenai rumah aku... bukan aku tak suruh korang datang... cuma rumah aku ni pelik sikit... nak kata tak de hantu... ada.. nak kata takde momok ... ada pulak... dan menurut pengalaman keluarga aku... benda tu seolah-olah mengikut perkara yang kita buat... sebagai contoh bercakap disatu ruang di mana ruang tu tak de orang...

tu baru sikit... siap ketawa lagi sehingga aku yang dituduh ketawa... ni pun baru jer berlaku beberapa hari yang lepas... aku tak pernah dengar pun "benda" tu berborak. maybe cerita pasal artis kot pas sama2 tgk rancangan melodi....

pernah satu ketika... nenek tua pakai baju putih datang ntah dari mana. nenek tu bongkok 3... dalam banyak2 rumah... kenapa rumah kita pula yang dia datang.... aku pun kehairanan... berlaku pada tahun 2000 something... aku dah lupa dah.... nenek tu misteri la jugak... maybe messenger lord of the ring kot...

bercakap mengenai rumah ni pulak... seolah2 ada jer binatang yang pelik2 muncul... pernah sat ketika... siput babi yang begitu banyak kat belakang rumah... tak tahu datang dari mana... katak la, kucing jangan cerita... burung merpati la... mcm2 binatang yang datang rumah aku tapi menatang ni sikit pun tak masuk rumah orang lain.

bercakap mengenai hantu pulak... aku ada pengalaman... ingat lagi aku ni jenis rajin solat hajat... aku bangun la pukul 3 pagi... kepala masih mamai lagi... mabuk2 ... so aku turun la bawah untuk menunaikan solat hajat... di pendekkan cerita... masa aku sujud... aku ternampak kaki berjalan kat belakang aku... seolah-olah guna jubah putih... aku tak lari... sebaliknya aku teruskan aje solat aku...

aku berdoa supaya benda tu tak kacau aku... sapa la hamba Allah yang ikut aku tu... sebab mak aku ada cakap... lelaki pakai kupiah... kalau tak silap... berdiri di luar rumah pada waktu 1.00 0r 2 pagi.... takan tok kadi kot... tapi aku tak pernah berenti untuk sembahyang hajat waktu pagi... sebab aku tahu Allah maha melindung lag maha menyayang....ni kisah benar la ni...

so dalam kebingunagan... masa bulan ramadan pulak... lepas selesai jer sahur... aku pergi la atas... nak sambung tido... sekali aku tgk bayang2 kat luar beranda... lelaki bongkok... kepala mcm botak... pagi tu aku terus demam... so bercakap pulak perkara yang pernah buat aku demam... aku ada dengar bunyi langsuir yang begitu nyaring ... pengalaman yang paling dasyat pernah aku alami...

so ntah la... bercakap mengenai langsuir pulak... aku pernah tgk langsuir 2 kali... satu dekat pokok pinang.... dan satu lagi kawasan rumah aku yang dulunya hutan.... sekarang ni dah jadi rumah... langsuir terbang mcm superman,.. mengenakan baju warna putih.... so kalau masyarakat dulu... kalau bunyi langsuir tu kuat... maknanya dia jauh... kalau sayup2 maknanya... paham2 la sendiri...

sebenarnya.. aku pernah nampak muka langsuir tu dekat2 tanpa rasa takut... masa aku kecik... aku tido la umah nenek aku... umah nenek aku tu panas sebab tak de kipas... so kita orang tido dalam kelambu... atau penghalang nyamuk... aku ni nakal la masa kecik tak dpt tido... apa yang mengejutkan ... aku nampak langsuir depan mata aku... bermata merah, rambut panjang. muka mcm kena bakar... gigi taring panjang ... berlalu tanpa suara... melihat aku semasa aku melihat dia...

so aku lupakan saja kisah tu.... sampai hari ni... satu btg hantu pon aku tak nampak... yang aku nampak.. hantu minum, hantu judi, hantu lumba, hak tuih!..

tapi seram tu tetap ada sebab sapa2 tido kat bawah umah aku ni... maksud aku ruang tamu... dia akan dengar ketukan pintu, bunyi kat atas atap tak tahu menatang apa... dan bunyi orang ketawa kat tingkat atas.... so every time aku tinggalkan rumah.... "korang" jaga rumah eak... aku nak keluar kejap... heeeeeeee heeeeeee..... hehehee...

No comments:

Post a Comment