There was an error in this gadget

Tuesday, June 14, 2011

setiap detik yang dihantui


hari demi hari... kita berdepan dengan manusia yang pelbagai tingkah laku... pelbagai tabiat yang sering kali kita suka dan tak suka... kalau kita suka mcm mana ? dan sebaliknya? so aku nak discuss pasal kalau kita suka orang tu... detik yang sentiasa menghantui ialah kelemahan kita yang kita tidak tonjolkan tapi dalam pada masa yang sama kita ingin bagi tahu...

sememangnya perit pengganti diri duka yang menanti... sebab "honest " is not always right... ingin sekali aku nak cakap kat sini perkara yang benar jangan mudah untuk membenarkan sebaliknya kita simpan dalam2 sebagai rasia... namun tak semua manusia sempurna kerana ada saja yang ingin diluah memandangkan perasaan yang berbelah bagi.

tak cakap salah ... nak cakap salah... tak cakap takut orang tak selesa,,, tapi kalau cakap pun ada kesudahannya? tenang? selesa? lega? atau ... bodoh? idiot? tapi itu lah detik yang sentiasa menghantui sebab kita takan mudah menyimpan apa yang dirasai aib dan apa yang rasa patut dibagi tahu

hipokrit? plastik? memang perkara biasa bagi semua manusia... terpaksa atau jenis yang tak tahu malu pun bukan perkara biasa bagi seorang manusia... detik menghantui lagi sekiranya kita suka kan seseorang namun kita suka atas dasar apa? ikhlas? atau rupa? dan kalau dapat adakah "keihlasan" tu bertahan sampai kiamat?

manusia bukan sempurna... sebab byk kelemahan yang sentiasa menghantui diri... walaupun ada pegangan.. tetap juga manusia meluahkan sesuatu yang tidak kena... tetap juga berfikir yang bukan2... dan tetap juga menyalahkan takdir... sehebat mana pun dia sebagai seorang manusia.. tetap juga ada kekurangan yang dihadapinya...

tapi as long that u know... to enhance what u want to get.... not all u can easily told some one... unless u trust its so much... hating , loving, accept or not is a second thing but how we handle it and make it as positive side of view... i get the answer for my friend... and i really respect him...

walaupun begitu... selagi kita ni ada je rasa tak puas hati luah pun mesti kena dengan orang... sebab apa2 pun luahan tu kita terpaksa tanggung jugak sebab orang dah mungkin tak selesa dengan kita... mungkin nafas berbau busuk ke..

tapi kita kena ingat satu lagi pekara... kita tahu apa yang terbaik buat kita dan kita kena kawal diri kita ke tahap maksimas

No comments:

Post a Comment