Friday, June 10, 2011

hari ini pula


cepat nyer cuti berlalu selama 2 minggu... esok lusa dan seterusnya dan begitulah seterusnya sampai kiamat... hari ni mak bapak aku dah nak balik kuching... tinggal diri ku dan adik ku dan kakak ku... huhuhu... maknanya tinggal berdikari memandangkan aku kerja kat sibu yang tercinta ni

yeapeeee akhirnya merasakan sesuatu yang bakal aku tempuhi seorang diri di sibu ... ketiadaan mak bapak bukan lah sesuatu yan menyeronokkan tapi lama kelamaan kita kena biasa dengan kehidupan berdikari... so dari situ aku dah mencipta kehidupan yang adventure...

masak nak kena sendiri... serba serbi semua lah kena sendiri... kehidupan berkerja ni aku harap satu je... menjadikan aku lebih matang dalam segala hal... aku nak ambik kesempatan ni untuk membaiki kelemahan diri sebenarnya

maklumlah kehidupan kita dimana bercampur gaul dengan manusia... bukan sesuatu yang mudah... namun bukan juga sukar... orang lain2 perangai so we must follow the flow... kalau tak ikut memang ada jer kita rasa tak puas hati...

aku selalu berfikiran positif ... supaya orang2 kat sekitar aku jugak positif dan mencari ketenangan semasa berkerja... sebab nak tak nak walaupun hanya Part time... satu hari nanti kita akan berdepan dengan kerja yang bukan Part time... di situ lagilah akan menguji ketahanan anda dengan perangai manusia yang ada kalanya mengalahkan bapak setan

so peluang inilah aku cuba garab untuk membaiki diri... bukan bila buat silap cakap belakang2... akhirnya benda yang di cakap menjadi fitnah... silent when u dont know the things! cakap depan2 untuk menggelak kurang kepastian...

situasi berkerja dengan situasi study mmg tak sama ... namun perangai manusia adalah sama... sebagai contoh malas, rajin dan seumpamanya... jadi kita harus ikut rentak yang sesuai dan sepadan dengan situasi berkenaan... supaya tak la kita asyik pesemis... dan sikit2 mengeluh....

azam yang kuat dalam mengerjakan sesuatu akan dapat pulangan yang berbaloi.. tak rugi untuk menjadi insan yang sentiasa ceria di mana2 tempat sekalipun... tapi bukan dengan clubbing dan enjoy di pusat2 hiburan... ramai beranggapan clubbing tu tempat release tension tapi lagi tension sebenarnya degan bunyi bising, tak jaga tingkah laku dan buatkan anda tak tido2.

so dalam diary aku hari ni.. aku harap mak bapak aku pulang selamat ke kuching untuk meneruskan pekerjaan mereka yang mulia itew... aku pulak akan menjadi abg dalam rumah yang menjaga adiknya... (dapat gaji mampos aku)... k la adiosss

No comments:

Post a Comment