Saturday, June 4, 2011

hari- hari ku


tawaran... tawaran menanti semasa aku rasa kekosongan.. azam dan tekat aku yang berkobar-kobar mengelodak mcm gunung berapi... so akhirnya aku dapat pekerjaan yang di idami... hahaha... jadi promoter di parkson.. okay lah tu.. sebab aku sebenarnya ada tujuan... tujuan aku adalah menggelakkan aku pergi ke kuching... tak de kerja.. no way! kuching bukan tempat aku!

so first day... aku rasa kekok dengan orang2 di tempat baru ku... memang lah... lain orang lain ragamnya silap langkah... naya aku... so aku mendiamkan diri dan banyak berzikir semoga dipertemukan kawan yang sama kepala... kerja ni pon atas sahabat baik juga yang sudah kenal sekian lama... namanya wan amry... tapi dia ni leceh sikit... penat la penat la...

so aku motivate dia... kasi kuat semangat... tabahkan hati jangan cepat mengalah ... so.. sekarang ni fikiran dia atas pagar... sama ada nak berenti atau teruskan kerja... aku pulak jenis yang kuat semangat.. aku takan mudah putus asa.. sekali aku terjebak... aku akan buat sehabis baik... kalau pengedar dadah nak ambik aku... sekali terjebak memang aku buat sehabis baik jugak hahahaha


sekarang ni dah berminggu jugak aku kerja... kaki sakit sebab seharian berdiri... lipat baju... sampaikan ada kalanya mata pun boleh tutup masih jugak tangan bergerak... orang pon dah mula rasa cemas dan takut... sambil menampa pipi supaya sedar... ok jugak rasanya kena tampa... tapi aku tampa balik la...

so demi menghilangkan rasa mengantuk... yang amat sebab kerja full shift dari pagi hingga malam... aku beli air kopi... nak segarkan diri sendiri.. mujurlah mata dah terbuka luas dan ada tenaga.... kalau tidak sanggup jugak aku tido kat bawah rak... kah3... first time kerja kan... biasalah.....


hari demi hari aku harungi... not bad... aku tengok telatah manusia yang pelbagai ragam dan juga warna2 kehidupan... memang menarik kanta mata ku... ada yang mintak saiz xl ... ada yang mintak kaler lain2... ada yang konpius harga... ada juga yang nak kena cucuk bijik mata sebab menyepahkan baju yang telah dilipat oleh tangan ku.... geram pun ye... tapi kena sabar bro... sebab nak keje lama... kalau nak keje tak lama... aku letak boom kat pakaian tu... biar sambil2 pilih .. meletop berkecai tangan... masa tu baru aku cakap... lain kali suruh saya cari...hahaha

sesaja je tulis nak release tension.... tapi alhamdulilah.. okay lah jugak lama2... kawan baru mcm nick pon okiesss.. encem ... puteh... berseri - seri... pas tu aku rindu pulak dengan prizcyla... dia keje tak lama... so dah berenti dah dierr.... sedihh... selalu buat aku tersenyum dengar dia punya bahasa melayu... hahaha accent kapit... kawan lain mcm natrah pon okay... stella... sapa2 kerja ngan aku la.... mula2 je aku malu pas tu... bukak seluar dalam pon aku sanggup demi mengatakan aku hilang kemaluan... okay la... sampai sini jer aku nak cakap... adiossss

1 comment:

  1. hahahahhahaha......words wan(eee bayak barang aku mok rapping tok..,check2 1 je barang.)betul kadang2 ade la 2-3 barang tapi..(lawa dengar...so i tease penat nar juak...rapping 1 brg.)

    ReplyDelete