Saturday, June 4, 2011

kehidupan yang berharga


dalam mengenal erti kehidupan yang ada kalanya kusut dan menyeronokkan ... kadang2 kita perlu juga berfikir esok2 kita nk jadi apa... nak jadi hantu ka... nak jadi orang yang berguna... we cant easily make decision that why i ask u to think... era sekarang tak mcm dulu... orang cari kita untuk berkeja.. berlajar luar negara, berlajar masuk u... terus dapat kerja... tapi sekarang... kita terpaksa mencari kerja....

walaupun situasi berubah seiring waktu... manusia harus juga berubah fikiran dan ada anjakan paradigma.. chey! tak pasal2 keluar aku punya bahasa melayu moden. fikiran, mindset, tingkah laku kena ubah sebagaimana dunia berubah. walaupun aku cakap korang berubah, jangan nak ubah jantina pulak.

ubah lah mengikut kesesuaian dan must follow religion foot step.. mampoo? harap2 dapat... sebab mata kita tak lekang tengok orang pakai pakai seksi... sana sini singkat2... dan ntah apa2 ntah... betis besar gajah pon nk tunjuk... belum lagi orang yang pakai transparent... seluar dalam itam nampak kat dalam.. tak de kerja... bende ni korang rasa geli bende tu la manusia buat...

so my opinion about valuable live is live one of the best opportunity to gain experience, learning, and teaching weather it bad or good... to learning something, we must from the bottom.. to the top... wah speaking aku...

kehidupan ini hanya sekali... kalau kita tak gunakan dengan baik., rugi.. sebagai contoh kalau kita terjebak dalam dunia pendadahan... kita akan sia2 kan hidup kita dengan menjadi mayat hidup, kalau pelacur, dia sia2 kan hari dia untuk berkeluarga... kalau orang jahat, dia sia2kan hari dia buat dosa tanpa di bimbing untk kebenaran...

hayat yang panjang, isikan dengan pelbagai perkara yang boleh buat kita tenang dan berlajar... tetapi manusia seringkali berhadapan dengan situasi yang sama2 tanpa anjakan paradigma... justeru itew, kecekalan dalam mengharungi dunia yang peluangnya hanya celah kuku , tempuhi nya untuk menjadikan kita lebih kuat dan bersaing dengan orang lain. so apa kata anda mengenai kehidupan?

sambil2 aku kerja lipat baju tanpa henti ... aku berfikir jugak... berfikir kalau lah aku kerja mcm ni nak sara kehidupan aku... umur dah mencecah 32 tahun... aiyooooo... mungkin bukan masalah tetapi adakah anda sanggup? anjakan paradigma yang aku maksdukan... mencari sesuatu yang berharga dalam kehidupan... try to explore for the development inner... cheyyy... speaking jugak... maksud aku... jadiakan diri untuk lebih berharga kepada orang lain dengan menjadiakn diri berharga. faham? fahamilah...

No comments:

Post a Comment