Wednesday, June 15, 2011

bahagianya hidop


bahagiannya hidop kalau d tgh malam tak kena gigit nyamuk... dan bahagia kalau hidup ni tak susahkan orang... tapi bahagianya hidup aku kali ini aku g tgk wayang bersama kawan2 ku... hehehe thanks nadirah, kayren dan solomon kerana ajak aku tgk wayang.. jalan2... walaupun gaji belom ada d tangan...

kesian pulak wan kali ni keje sorang2 kat paksen... tapi dengan bangga la dia kata.. ala aku tak boring la... aku busy ngan keje... cheyyy... tapi tak pela ... biar dia dengan dunia warping dia.... nick pulak off day... berak awal pagi pon nk ckp... dah tu kacau si wan kerana berbahagia bercuti... apa daaaa...

so hari ni aku rasa bahagia sebab kuar jalan2 ngan nad... sebab nk tgk movie punya pasal... dia orang ajak... aku pun tak buat apa kat rumah ikut jela... huhuhu.. so tgk wayang tadi tgk 2 cerita... satu citer super 8.. dan satu lagi kung fu panda...

so feed back tentang citer super 8... serius ly tak besh langsung... jangan la terpedaya dengan trailer sampai kete dia terbang giler babi... kagum dengan kereta api meletop segala... semua tu just ak kabur mata u olsss je...

cerita tu mengenai budak2 yang konon nya nak buat filem zombie katanya... then pada satu hari dia orang ni gatal2 la nak buat filem tepi stesen kereta api... so sebab kereta api tu mcm eksiden giler babang disebabkan ada kereta yang giler kat situ yang halang kereta api tu dari bergerak..

effect kereta api tu eksiden boleh tahan la mcm ala2 final destination tapi yang tak boleh bla org yang langgar kereta api tu tak mati lagi... boleh pulak dia hidup tapi dalam keadaan parah la... so cerita ni mengisahkan alien yang nak balik ke angkasa lepas.... tapi alien ni kira kesian la sebab dia tak de kapal angkasa..

so last ceta dia sedut semua barang2 keprluan manusia kat tangki air dan tak logiknya boleh jadi kapal angkasa... aku punyalah tak paham apa tujuan alien tu mengamuk.. then rupanya nak balik angkasa je... hero lam ceta tu kanak2 je... askar lam tu pulak just prop jer... ntah apa2 ntah...

aku pon dari start ceta tu sampai hujung aku blurr jer... tak de perasaan... sampaikan aku ternganga jer tgk ceta tu... hehehe... dan org pon tak ramai nak tonton ceta tu... buat habis duit jer beli tiket (duit nad bukan aku hahahaha")

so aku g jumpa wan kejap dah habis tgk wayang tadi... dah alang2 lepak kat dataran... tgk wan sorang diri kat sana... kesian dier... muah2... hahaha aku borak2.. dah tu lagi sekali kita org tgk wayang... so ceta kali ni... kungfu panda2 best woooooooooooooooooooooooooo

tak rugi tgk kunfu panda.... sebab panda tu mmg lucu... kisah dia ni pulaj dia kena kenal dengan ilmu baru iaitu kerharmonian diri... sebab panda ni bergolak dengan ingin tahu sapa asal dia... sapa mak bapak dia... kan bapak dia burung... so dia ni anak angkat...

gara2 satu simbol tu dia seolah olah terganggu dengan zaman silam dia... so dalam pada masa yang sama... dia kena bertarung dengan burung merak... so burung merak ni ada cipta meriam yg sangat hebat... kalau panda ni tak hapuskan merak ni... mak kungfu akan lenyap selama lamanya....

so nak tak nak panda ni pergi.. jadi bermulalah kisah dia sebagai pahlawan naga dengan pelbagi telatah lucu dan comel... seriusly korang tak kan rugi.. yang tak best nyer.. aku nad kay ngan solo terpaksa duduk dpn sekali dan terpaksa mendonggak ke skrin... bayangkan selama 2 jam''''


ada satu part lam babak kung fu panda tu buat aku menangis... kayren plak tgk aku menangis... hehehe malu siot... ceta karton je kot...

apa2 pun thanks lagi sekali kepada nad... sebab belanja bayar balik tgk wayang.... k la adiosss.... seronok bersama geng baru



No comments:

Post a Comment