Monday, June 6, 2011

kawan,sahabat dan rakan...

kawan2 yang memahami, sahabat yang rapat dan rakan yang menjadi teman sememangnya sesuatu yang diidamkan oleh seseorang yang mengharapkan dirinya di fahami dan mengisi kekosongan di dalam hati...

tetapi adakalanya dalam sahabat ada rasa cemburu... dalam rakan juga ada yang iri hati... manusia tidak lepas daripada perasaan itew... tapi benda tu boleh di ubah kalau kita berkawan dengan ikhlas... yang tak ikhlas ni suka nak lebih2 jer... kawan kerana mukanya hensem atau chantik ( hensem ke?)

biasalah kalau seseorang itew sudah tertawan hati dengan sesorang... mula2 kawan pas tu dah selalu bersama menjadi lah teman.... teman hidup sampai ke liang lahad... bagi aku pulak... suka kat kawan sendiri sampai ke jinjang pelamin... geli le pulak...

kalau dulu , kita tak tahu apa2 rahsia kawan2 kita masa kita berkawan.. tapi bila dah berpasangan.. semua benda tak tahu jadi tahu... arghhhhhh lantak dia org la... teman jadi couple... mungkin dah selesa dengan si dia....

sahabat sememang nya sesuatu yang di nanti... entah mcm mana kalau aku tak de seorang dua sahabat. mesti aku rasa kekosongan yang teramat sgt.... sahabat yang indah bila cuti je bawak jalan... makan sama2, kalau carik keje pon sama2... mandi asing2... best nyerrr... gelak2 kat tepi tangga... buat lawak giler2 kau bodo.... hahahah... seronok sangat2...

tapi kat dalam dunia ni... ada ke seorang sahabat sampai mcmtu sekali... kalau beli rumah pun sebelah-sebelah... kubur pun sebelah sebelah... entahlah... aku pun teringin sampai mcm tu sekali... tapi dalam persahabatan pon ada had nya jugak... tapi apa beza pulak dengan couple??

sahabat ibarat emas dan mutiara di lautan... sukar di cari ganti walaupun di tempat baru yang ada gak kawan untuk mengisi kekosongan... sahabat yang pernah aku ada dulu masa tingkatan 3 dah jadi kenangan... tapi aku dah ada sahabat baru... tu pon sorang dah bertunang....

bila dah betunang tu.. batas kena jaga... nanti tak pasal2 mcm cerita nora elena... aku pulak yang jadi mcm aaron aziz... kawan yang satu lagi happy go lucky... masih enjy dengan hidop... maklumlah sahabat aku dua2 perempuan... tak men la laki2... sebab orang perempuan je memahami jiwa lelaki seperti aku ni.. cheyyy

orang perempuan ni kalau kita buat lawak... sakat... dia orang ni mesti ketawa... kalau lelaki ni... kejap je ketawa.. tak besh... sebab aku selalu buat lawak... aku nak org sentiasa ceria... sehingga kan ada org ajaak aku kapel.. lecture english aku ckp.. u r lucky men... everyone like u... aku pon suka beb... sebab muka encem... (aku tengah syok sendiri ni)

kawan yang memahami boleh buat kita tenang dan sentiasa risau akan kita... apa kita buat dia mesti ambik berat... cuma buat masa ni ... aku nak ambik kesempatan dalam persahabatan sebelum menjengah ke alam dewasa... sebab masa tu dah beranak pinak... mati pulak aku d tuduh meramapas isteri orang walhal nak ajak g shopping .

hehehe... kannnn kot2 aku murah hati sangat nak g melancong bersama ke aku belanja... bini mana yang tak nak oiiiiiiiiii.... hehehee.... kalau lelaki jadi anak ikan pulak hahaha ... k lah adios

No comments:

Post a Comment