Tuesday, October 11, 2011

hari ini dan selamanya...

bermula hari ini aku akan berjanji pada diri aku sendiri... aku akan buat yang terbaik dalam setiap detik hidup aku... perjalanan hidup aku penuh duka dan duga dan sememangnya akan berakhir di sana.... perjalanan hidup ini akan ku kenang... apa yang aku lihat sekarang... adalah apa yang aku akan kenang sampai bila2.... daun... pokok... karya ku... ibu bapa ku... kawan2 ku... akan ku kenang selamanya...

perjalanan aku sangat jauh... perjalanan aku dari aku kecil hingga aku ke besar... dari aku tidak tahu apa2 sampai aku dihisab... semuanya memakan masa... namun perjalanan itu harus ku selitkan dengan ibadah... dengan segala kebaikan ....

moga perjalanan aku akan berakhir d syurga.... ditempat yang bahagia... ditempat yang aku dambakan... sehebat mana manusia di dunia... kalau kita diseksa di neraka... ia akan menjadi satu penyesalan sepanjang hayat kerana menempuhi perjalanan yang mengundang dosa...

sebab apa aku suka cakap benda2 macam ni? sebab manusia dah tak hirau lagi dengan diri sendiri... asyik dengan dunia dan tidak hiraukan lagi petunjuk yang sebenar... kalaulah sahabat nabi muhammad ada lagi... baru kita tengok apa dan kenapa dunia sekarang bukan tempat tinggal orang baik lagi dah... semuanya berbentuk kejahatan yang tersembunyi

sekarang berazam lah menjadi orang yang betul2 berfikir... cuba kita tengok sungai... kita selalu memikirkan sungai itu lemah... sungai itu ditentukan arahnya... tapi sungailah atau airlah elemen yang paling kuat... elemen yang paling berkuasa....

sungai yang menentukan arah dia... tebing dihakis oleh air secara perlahan... air jugalah diminum kerana kehausan... air jugalah yang menguasai bumi... dan sungailah yang akan mengalir disyurga...

air merupakan elemen yang terkuat tau... air yang menentukan.. air jugalah yang bergerak mengikut arus.. kerana ia melambang kepatuhan... jadilah seperti air...

kenapa aku cakap ni???? sebab sifat kita harus menjadi seperti air.... dan start daripada hari ini... renunglah ciptaan tuhan sebagai jalan untuk keluar dari sistem rekaan manusia... selamanya bermaksud.... sampai anda kembali ke tempat asal anda.....

No comments:

Post a Comment