Monday, September 12, 2011

nothing but less

aku kurang dalam segalanya... aku buta menilai sesuatu... tapi adakah mereka sedar yang aku ni seorang manusia yang penuh dengan kesedihan?

kesedihan bukan pilihan... kesedihan bukan dibuat-buat... tetapi kesedihan yang terpaksa aku tanggung sampai ke akhir hayat....

sampai bila aku menajdi seorang yang pengalah... aku sentiasa menyalahkan diri aku... tetapi siapa yang memandang semua itu? aku tidak harapkan cuma... akan ada tangan yang menolong aku di saat aku sedih...

bukan aku memaksa... bukan aku meminta... cuma aku harap mereka faham... dengan jujur aku bercakap.. bukan senang untuk membawa watak yang diduga setiap hari dengan perasaan yang bercelaru...

aku sentiasa mengikut dan terikut... aku sentiasa menangis dalam kesakitan... walaupun ia nya tidak dilihat... adakah orang akan ambil peduli? jauh sekali...

ada orang bercakap aku pentingkan diri sendiri... aku suka mengungkit... suka menyakitkan hati... tapi adakah dia sedar mengapa aku macamtu? aku tahu aku pentingkan diri kerana aku nak perhatian...

manusia takan faham dan sedar akan sesuatu perkara melainkan perkara itu memaksa mereka untuk memahami... kesakitan perasaan aku ketika bersama manusia.... memang sukar diungkap kerana diri aku sahaja yang tahu... siapa aku....

moga satu hari... kalaupun aku mula dipandang... aku akan mengambil langkah berjaga-jaga.... semua ini ada hikmahnya... ada hikmah yang sangat mendalam.... cuma aku mahu orang gembira... biar aku sedih dan berduka... tapi selagi aku ada perasaan... selagi itulah aku tetap menyayang....

No comments:

Post a Comment