There was an error in this gadget

Sunday, August 21, 2011

puasa, kerja, persahabatan

ermm.. puasa ini tidak memenatkan kerana bagi aku.. puasa hanya menahan nafsu... semua nafsu yang ada pada manusia.. ramai yang beranggapan... puasa hanya menahan makan dan dahaga.. tetapi ini lah peluang bagi umat manusia merasa nikmat yang hari2 kita dapat tetapi di tahan dengan rukun islam yang ketiga....

jelas sudah kepentingan puasa terletak pada keimanan kita untuk menerimanya... yang tak puasa kerana sebab2 tak munasabah, harap pertimbangkan kerana... syiatan sudah digari... mengapa pula kita menjadi pewaris?

puasa pula aku lakukan di waktu aku kerja... sebagai promoter polo... kurang penat... cuma banyak kerja yang harus dilakukan... cuma raya tahun ini... sedikit hampa sebab aku just cuti sehari saja... tambah pula... kemungkinan orang tua ku... tidak dapat beraya bersama.... tak pelah.. yang penting.... kalau masa tu tiba... harap kami dapat berkumpul bersama... tema raya... warna pink... hehehe...

kerja seperti biasa... cuma persahabatan aku kebelakangan ini... berpecah belah... mungkin kerana kesibukan... sampaikan tiada masa untuk bergurau senda... setiap malam aku menjenguk nick... uyut... kak dila/// tapi malang... dia orang pun kadang2 ilang entah ke mana...

mungkin mereka sibuk.. aku pun apa kurangnya.. : (... aku berharap... mereka sentiasa bahagia dunia dan akhirat... cyla... aku minta maaf kalau... aku buat kau marah... bukan niat aku... just aku ingin kau tahu... kaulah kawan aku yang sentiasa mengambil berat terhadap ku....

sekarang ni.. aku just diamkan diri je sebab... aku tak boleh nak cakap apa2... mungkin satu hari nanti... kebenaran... akan terbukti jelas... biarlah masa berlalu... aku tahu... tidak berbaloi untuk aku nyatakan aku sayang pada kawan2 aku... sedangkan aku hanya menaruh harapan yang tiada penghujung....

mungkin.... tanpa kehadiran ku di masa yang akan datang..... aku harap mereka sentiasa bahagia... bersama teman2 baru.... bersama dengan orang yang lebih bagus dari aku....

No comments:

Post a Comment