Tuesday, September 13, 2011

kesakitan yang membawa hikmah


di sebalik keceriaan seseorang, ada duga yang menanti... dugaan yang selalu aku gambarkan dalam air mata aku... dan dugaan ku... yang tiada orang tahu...

kalaupun ada orang tahu.... kalau pun ada orang mengambil berat... orang itu merupakan satu dalam sejuta... siapa sangka... aku disisihkan daripada kasih sayang akhirnya? siapa sangka aku akan mula tiada disisi mereka?

mereka tidak akan sedar kewujudan aku lagi... kerana aku tidak berbaloi dalam segala hal... kerana aku sangat menyakiti hati semua pihak... ya! aku tahu.. aku pentingkan diri sendiri! tetapi siapa dalam dunia ini siapa sanggup melihat orang lain gembira sedangkan kita bersendirian? siapa?

keperitan yang aku alami dari dulu... bukan lah sesuatu yang aku pinta... yang aku jadikan panduan hidup tetapi ia merupakan satu corak hidup yang terpaksa aku pikul...

orang hanya tahu menyalahkan aku sebagai parasit... tetapi dalam hati aku... ingin sekali aku bertemu... sahabat yang sentiasa tahu akan masalah aku... dan aku tahu apa masalah dia.... mungkin aku bukannlah insan yang normal... tetapi jauh di sudut hati aku mencuba lagi dan terus mencuba...

takdir yang terpaksa aku terima... dan lakukan merupakan takdir yang aku terpaksa kuat untuk pikul... dalam kehidupan aku... aku gembira... tetapi sedih.... aku suka berkawan tetapi akan ada aku berseorangan... aku sukakan perhatian tetapi aku akan mengendahkannya... aku sukakan teman cuma adakalanya aku akan suka bersendirian...perit, sakit dengan perasaan ini.... siapa yang tahu???? siapa yang menduga????

orang lain mampu menulis blog masing2 mengenai kawan2 mereka... tetapi aku? aku menulis tentang mereka.. tetapi tidak sikit pun cerita aku di tuliskan.... aku hanya tahu membaca apa yang di kabar... tetapi berita mengenai aku langsung tidak di ambil peduli,,, adakah aku seorang mannusia yang hina dari dulu sampai sekarang??

sekarang ini... mungkin aku terlalu mengambil berat dan tahu semua orang... dan esok2 akuu takut aku akan berubah menjadi seorang yang hati kering.. dan peduli apa dengan semua orang....

dalam dunia... yang pastinya hati aku sengsara... cuma aku harapkan kebahagiaan di akhirat saja... air mata aku sentiasa mengalir di bumi... ttetapi bila aku tiada... adakah orang akan mengalirkan air mata utk aku?? sudah tentu ya sebab masa tu aku dah tak de,, baru mengenang apa yang aku lakukan terhadap mereka... manusia memang begitu pentingkan diri sendiri.

yang penting sekarang... aku akan mula berdiam diri... aku ingin menjenguk satu dunia yang lebih baru.... dunia yang akan aku cipta sendiri.... hahahahahahahahahahaha..... wait n ceee

No comments:

Post a Comment