Saturday, January 3, 2015

tahun 2015 lembaran baru


Alhamdulilah bertemu lagi kita dalam keadaan yang sihat dan sejahtera hendaknya... di harap tahun 2014 menjadi kenangan yang tak mungkin berulang... banyak sangat benda di tempuh... akhrinya... berakhir dengan kerja sebagai seorang guru seni...

Sebelum ni aku pernah jadi guru ganti dekat smk rosli dobhy aliran pendidikan khas.... dan seriously aku rindu student aku... dan dalam pada masa yg sama... aku di tawarkan ke sekolah SENI... memang itu impian aku sebab aku nak sambung master... tup2.. aku terpaksa tolak tawaran tersebut sebab keadaan keluarga yang masih memerlukan aku dan aku dah start mengajar kat rosly dobhy...

alhamdulilah... rejeki tak putus2... abis jer mengajar... stop sebulan.. terus posting ke smk KAPIT... dan reaksi aku... nak kata gembira... tak jugak.. nak kata sedih pun tak... aku so so je... sebab aku tahu... kegembiraan mungkin akan berakhir dengan kesedihan... dan kesedihan akan berakhir dengan kegembiraan... siapa tahu kan? so act normal ....

so aku bukan nak berborak pasal benda yang dah lepas... tapi aku nak borak pasal tahun 2015... apa future plan aku... finally aku rasa dah tiba masanya aku fikir pasal diri aku... dan apakah perancangan aku utk tahun 2015....

first of all... aku nak jadi manusia yang betul2 berubah ke arah yang lebih baik... aku nak jadi manusia yang beriman... aku nak jadi manusia yang sentiasa membawa manfaat pada orang lain...


 yang kedua... melekat pada fitrah dengan mengamalkan alquran dan sunnah... aku rasa aku dah semakin jauh dengan syafaat... aku takut kalau2 aku mati dalam keadaan yang tidak beriman... pendek kata... aku akan cuba utk berlajar al quran dengan sebaik mungkin walaupun aku tak geti membaca...

yang ketiga... kesihatan... aku nak bentuk body aku ke arah yang lebih sihat....sebab sepanjang aku menjaga ayah aku kat hospital... sepanjang itu la aku tgk orang sakit sana sini... puncanya daripada pemakanan... dah la aku ni keturunan kencing manis... so... kesihatan kena lah di amalkan...

yang keempat... cuba untuk menambah bilangan waktu solat .... maksudnya... cuba utk bangun malam... benda yang paling susah di buat tapi ketenangan dalam hati dan rasa nak buat jahat tu... kurang,,.

yang kelima... cuba untuk melahirkan seni di sekolah dan mengasah bakat yang ada... itu impian aku sejak mula2 aku bergelar seorang guru...

yang keenam... cuba pohon balik sekolah seni... IMPIAN AKU DARI DULU LAGI... u know what... i dont care ... hahahah... sebab aku nak fokus mengajar... bukan apa... kalau aliran sekolah biasa ni... aku takut aku tak fokus ... mungkin d beri subjek yang bukan2.... sorry to say... aku bukan orang yang mahir dalam menghafal teori2... dan aku tak suka bila aku tak fokus... kalau boleh satu hal je...


itulah serba sedikit impian aku utk tahun 2015... waima sekali pun.... aku akan cuba sedaya upaya mencari keredhaan Allah dalam mencari rejeki dan memberkati keluarga aku... amin :)

No comments:

Post a Comment