There was an error in this gadget

Monday, April 22, 2013

jauh dari sudut hati..

tajuk pun mcm tajuk sebuah buku novel... maklumlah, penulis novel... konok la... tapi tak pernah habis pun ... heheheh... tapi kalau berbicara mengenai hati... mungkin ramai yang tak tahu aku ada split personaliti...

orang tak kenal aku mmg cakap aku sombong... bukan aku tak tahu orang mengata aku dari belakang... daripada sumber2 yang boleh dipercayai... aku tak kisah semua tu... yg penting, ada jugak orang tak boleh tengok kita bahagia dengan anak bini...

manusia... mana2 pun rasa gelisah kalau melihat orang yang lebih bagus atau dia tak kenal sendiri dengan empunya badan... ngumpat dan memburukkan org lain... itulah kerja org yang dengki kat aku... aku adalah aku... takde kena mengena dengan hidup careka rama dia org... yg penting, ada duit bagi kat aku makan? ada cebok bontot aku? takde kan?? hahahaha...

dan aku tak kisah sebab apa yang mereka cakapkan itu tidak benar sama sekali... orang boleh andaian macam2... tapi ingat... jangan sampai fitnah iorang... fitnah tu lebih besar dosanya...

kalau kita tak nak mengata... kenapa kita tidak bertanya sendiri kepada empunya badan... betul ke ko ni sombunk? betul ko ni jahat? betul ke apa dia cakap tu? kenapa tak tanya direct... tu namanya PENAKUT.

so kalau berani, tanyalah pada empunya diri... jangan mulot seperti longkang. jaja cerita... walhal aib sendiri ntah2 lebih teruk lagi... aku tak de hak nak tutup mulut orang... tapi aku ada hak utk bercakap kalau dah melebih dan mencabar kesabaran aku...

manusia mana yang sempurna... cuba cerita sikit,... kalau nabi muhammad... aku percaya, tapi korang2... hah!!!! jangan la bajet bagus... dan aku tak pernah rasa aku bagus sangat... kalau rasa mcm tu ... tegur2 lah ye... aku sedia menerima pandangan...

sejujurnya... aku bukan peramah, aku seorang yang pendiam... bercakap bila perlu sahaja... then aku tak selesa kalau org yg baru kenal... kalau org yg aku kenal... lebih dari tu aku boleh... cakap pun mcm corong radio...

aku suka buat orang ketawa... dan kadang2 mulut aku tak bertapis... tapi itulah aku... aku jujur apa yang aku rasa sebab walaupun orang tak dapat terima kebenaran.. tp satu hari nanti jangan lah jadi orang yang menafikan benda yang halal... benda yang haram di makan..so aku bukan jenis yang hipokrit...

akhir kata, kalau nk kenal ngan aku... silakan... then baru boleh buat andaian... sama ada...ko boleh cakap aku sombong atau tidak...

No comments:

Post a Comment