There was an error in this gadget

Friday, April 5, 2013

aku bukan siapa2 tanpa kalian


Art phobia merupakan satu produksi sulung buat kos aku untuk teater.... urmmm dicipta atas dasar mahu bergiat dalam bidang teater pula... bersempena dengan festival teater yang bakal tiba... haiii sengaja cari fasal tapi aku mengambil ini supaya aku rasa enjoy di upsi ni... nak ambik untuk tunjukkan bakat... mungkin... tapi aku ambil ini sebagai satu pengalaman hidup yang tak mungkin aku lupa...

memang dalam dunia ni, kita kena cari pengalaman, kena cari ilmu.. tapi dalam pada masa yang sama... aku mahu mendidik orang2 dalam artphobia ini sebagai seorang cikgu kelak... maklumlah, mencipta sebuah produksi ini, bukan mudah... orang indon kata... waduhhhh ekornyaaaa.... ekornya pasti tidak enak....

kenapa? sebab dalam artphobia ini, aku dan kita akan melatih bagaimana berkerja dalam kumpulan, memberi arahan dengan jelas, peka terhadapa situasi dan sebagainya... perjumpaan demi perjumpaan, latihan demi latihan, kita akan buat pasti mengundang seribu memori yang indah... perit, penat, sibuk, tawa, suka, nangis... pasti akan ada kelak...

artphobia... produksi tercipta... pengasasnya daripada 20 orang .... aku harap ia akan hidup dalam persada festival teater kelak... bercakap pasal teater, kita orang akan bawak teater :nyonya" dalam bahasa indonesia....

urmmm... dah lama jugak aku mengidam teater mcm ni... seoalah-olah, berlakon di cerita lama yang menggunakan bahasa indon klasik... mampu ke? tak mampu ke.. terserah dong ahhhh... yang penting. produksi ini insyaAllah bakal meletop gitu... letop sikit pun jadilah...

tanpa kalian, tanpa kawan2 produksi ini tak akan menjadi... mana boleh mengharapkan tenaga aku sorang... mampuih aku... gila kering aku nnt... tak bley tak bley... apa2 hal aku ceritakan perjalanan teater ini pada siri kedua... wahhh gitooo ada siri2 nya... 
contoh poster nyaaa....

No comments:

Post a Comment