There was an error in this gadget

Monday, June 3, 2013

lembaran baru...

setiap kehidupan perlu diketuk kesedarannya terhadap alam maya.... adakalanya kita terlalu leka dan alpa bahawa semua ini hanyalah sementara...

bila dikatakan SEMENTARA... setiap perjumpaan pasti ada perpisahan... yes! PERPISAHAN... saat itulah yang aku paling sedih sekali sebab bila bersama perlu berpisah...

banyak perkara yang bermain di minda aku skrg... ada orang tak sabar nak kuar drpd upsi ni... ada org gak yang mmg nak kekal kat upsi ni sampai sem 10... tapi aku... aku nak dekat dengan junior supaya aku boleh memberi sedikit ilmu dan terus belajar bersama dia orang...

tapi aku akan pergi juga meninggalkan upsi... dengan seribu kenangan yang manis ... dan sentiasa bermain diingatan... kesedihan kegembiraan.. semua dah rasa... minda pun dah terbuka... aku lebih yakin berbanding dahulu... mijan yang dulu dah takde... mijan yang dulu sangat pendiam, penakut, bodoh, asyik sedih dan murung... tapi mijan skrg telah berubah....

lembaran baru kian terasa... melangkah saja daripada upsi ni... ada banyak perkara yang aku kena fikir... nak cari duit... nak kerja dan sebagainya... mmg itu yang menghantui aku... tapi aku tetap yakin sebab aku mahu menjadi bisnes man satu hari kelak... aku nak jadi kaya dan mengejar cita2 aku yang aku pendam... aku nak sempurnakan kehidupan ibu bapa ku... aku nak berkongsi dengan apa yang aku ada... dan inilah janji aku...

aku mahu rampas kembali kesengsaraan aku yang berlanjutan semasa 12 tahun... aku mahu bahagia dengan apa yang aku rasa cukup sebagai seorang manusia... Allah dah bagi bakat... dan aku harap aku gunakan bakat itu sepenuhnya...

ya Allah... walaupun kau memberi aku bakat... aku rasa diri ku tetap hina dan bodoh disisi mu tuhan... aku adalah manusia yang masih jahil dan munafik... maafkan aku seandainya aku berbuat dosa tanpa sengaja... dan aku tahu... satu hari kelak aku akan ke rumah mu... ke makkah.. ak ingin mengadu sepuas puasnya... aku ingin mencari ketenangan d sana kelak... dan seandainya aku mati... tempatkanlah aku di kalangan orang2 yang beriman...

ya Allah.. kurniakan aku satu petunjukdan hidayah utk berjaya di dunia dan akhirat. niat aku... untuk menjadi seorang guru... dah Allah makbulkan... thanks Allah... masa kecik2... aku main isi je apa cita2 aku... bila dah besar... semua tu satu kenyataan... cikgu aku pernah cakap... satu hari nanti... korang ada topi segi empat... tapi aku tak yakin... sebab aku tak rasa pun akan masuk universiti sebaliknya kerja mcm orang lain...




apalah yang nak diharapakn budak yang berambut tempurung kelapa ni dulu ... tapi itu sudah berlalu... alhamdulilah... Allah jadikan sikap aku dan perwatakan jauh sekali berbeda.. namun, aku tak akan lupakan asal aku dan siapa aku...aku tetap mijan yang dulu... di luar nampak happy... di dalam tetap mijan yang dulu.. mijan yang sentiasa naif dan inginkan syurga dalam neraka.... :)

No comments:

Post a Comment