Wednesday, May 20, 2015

hari guru d smk kapit...

bersua lagi dengan hari guru ... maybe kali ini aku rasa sedikit tenang ... adakalanya aku mengenang kisah pahit... tapi aku mesti lupakan...

hebat penangan kisah itu...sampai sekarang...aku masih rasa dengan "kesampahan" aku sebagai seorang manusia... orang tak akan faham dan aku pun dah lali dengan tidak difahami... jadi lebih baik aku mendiamkan diri dan luah dekat blog aku ni...

sejujurnya aku mahu hari guru ini bermakna...bukan bermakna dengan hadiah...tapi ucapan ikhlas daripada anak murid... dan aku mahu menjadikan hari guru mereka indah dengan senyuman dan tawa riang daripada guru...

dan juga...setiap murid harus diberi peluang untuk mengucapkannya secara berdepan..orang kata, itulah terapi yang terbaik untuk meluahkan apa yang d pendam...

sememangnya, hari gurulah merpukan hari yang terbaik untuk kita tunjukkan sikap dan sifat sebenar kita kepada murid...dan bukannya kita mengabaikan mereka... kalau pasal hari guru d sekolah, aku malas nak kupas... sebab aku tak buat kerja.. hahahahah... tapi better buat kerja senyap2... buat apa nk tunjuk..

ikhlas daripada hati... hari guru sangat bermakna  sekiranya kita menyambutnya bersama... aku rindukan hari guru masa d sekolah menengah..btw...aku banyak dapat hadiah... jujur aku katakan... pelajarlah yang paling pandai menghargai ... detik yang aku tak boleh lupa... ada yang bagi aku makanan dalam balang... :) aku hanya tersenyum dan terharu...

tapi, best jugak dapat hadiah ni sebenarnya...hahahaha sebagai memeori kita dengan pelajar... jangan risau...aku jenis yang sangat menghargai pemeberian orang...

No comments:

Post a Comment